Gå til innhold

[Løst]Lydkort for lytting til musikk, skal drive highend headset.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg antar du skal bruke en forsterker til headsettet? Og i så fall, hvordan har du tenkt å koble til? Og har du noe annen utstyr, slik som ekstern DAC e.l.?

Jeg hadde ikke det, men hvis det gir mye bedre lyd, men jeg har ikke så alt for stort budsjett. Vi snakker rundt 1000 kr til bruk på lyd (lydkort)..

Jeg er ikke kjent med hva DAC er.. Er dessverre ikke så god på lyd, men nå som jeg har flyttet på hybel med kjæreste, hadde det vært fint med kjempelyd i ett headset :)

Lenke til kommentar

Skal nok gå bra uten forsterker. Bitte litt over budsjettet ditt, men Onkyo WAVIO SE-90PCI er jo et lydkort som kan være interessant. Dette lydkortet har fått mye skryt for å være et godt high-end hifi-lydkort. Kan også fås tak i hos Mono: http://www.mono.no/display.x?cid=163&sid=551&id=2736

Merk at du må ha en ekstra kabel-bit for å bruke headsett med 3.5 mm mini-jack på dette lydkortet i følge denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Helt perfekt :) Ikke noe problem med den kabelstubben!

Eneste jeg lurte på er om det funker i Linux, men jeg tar meg en googletour nå så får vi se hva jeg finner. Veit du slik på dirrekten, så skriv gjerne!

Sett endel på audio delen av forumet, og sett du har hjulpet mange. Du er en kjemperesurs og har peiling på noe få andre på forumet her har. Tusen takk, du gjør en kjempejobb!

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke noen anelse på hvordan SE-90PCI fungerer i Linux. Men i følge dette innlegget så skal i alle fall den analoge utgangen fungere, og det er den du kommer til å bruke. Den optiske utgangen kan bli verre å få til og fungere i Linux. Leit om du ikke får det til å fungere i det hele tatt i Linux da.

PS. Fant denne siden via Google der Module-ice1724 nevnes, så den kan også prøves ut.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Jepps, men som sagt er det ikke så farlig. Kjører "bare" Linux på mediacenter og laptop. Blir nok Windows på stasjonære veldig lenge, da det er best med tanke på spillytelse.. Ellers er det greit og ha en pc i huset folk som kommer på besøk klarer å bruke også :p

Har du btw. noe formening om headsettet? Får det for 750 kr helt nytt (jobber på en butikk).. Ikke noe bedre der ute til den prisen? Det har jo fått relativt bra tilbakemeldinger, og da har de som har anmeldt det, anmeldt det som om det skulle være i 1500 krs klassen..

(sry for knotete setning)

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene ser jo bra ut, men jeg har ingen erfaring selv med disse hodetelefonene. Om du er veldig nøye på lyd og komfort, er det beste å dra i butikken og prøve dem. Jeg tviler ikke på at det er gode hodetelefoner, men hvordan de låter, og hvor behagelig de er å ha på, kan vanskelig bestemmes ut fra spesifikasjoner alene.

Jeg foreslår å lage en tråd om hodetelefonene i hodetelefon-kategorien. Der henger det noen guruer som er betydlige mer kompetent på hodetelefoner enn hva jeg er. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...