Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Folk har prøvd og fortelle deg flere utallige ganger før at du ikke har lov til å eie et sånn våpen. Begynner mer og tro at du vil leke gangster, enn og bruke disse knivene til å samle på. Endret 8. august 2009 av Skagen §1 Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 jeg leker ikke gangster , jeg har drit mange kniver, og alle liker jeg, også så jeg denne kniven . den er bare drit fet Har: cold steel ti-lite 6" cold steel tripple action duble edge cold steel ak47 cold steel recon tanto cold steel pochet bush man, og noen fler fra spyderco og smith and wesson Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Greit det. Men er ikke vits og poste og spørre noe mer. Du har blitt fortalt at du ikke kan kjøpe et sånn våpen via nett på lovlig måte. Og du har ikke lov til å eie et sånt våpen. Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 å stikke folk er det siste jeg gjør vis jeg ikke har en annen utvei. Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 hvorfor selger fok ting på nett som er berina til å stikke folk osv ? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Nettopp derfor de ikke er lov... Når vet du om du ikke har en annen utvei? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) La oss snu på spørsmålet: Hvorfor kjøper du kniver som er lagd for å skade folk med? Hvorfor de selger det vet jeg ikke. Men det er ikke lovlig her i Norge. Endret 8. august 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 jeg vil bare ha svar fra folk som vet om noen som selger den knive, den er ikke noe ulovlig. jeg vet hva som er ulovlig og ikke trenger ikke komme med våpen låven osv, her lest den mange ganger Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Den er jo ulovlig. Den kan brukes til å skade folk med, og det er jo det den er lagd for. Derfor er den ulovlig. Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 den kniven er mest for collection, ikke for å klore folk som en katt,, den skal liksom linge på en tiger klo, og jeg syns den var kul cold steel ti-lite 6" er et stikk kniv , og er bergna til å stikkke ned folk , og den er ikke no prob å få tak i Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Greit det. Men den kan fortsatt brukes til andre ting enn collection, og derfor tror jeg den blir ulovlig. Kan du ikke heller ta å bestille en, og se hva som skjer? Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 denne kniven er stikk kniv å lett å få tak i Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvorfor i all verden skulle denne kniven være ulovlig? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Som andre nevner så er denne kniven ulovlig å ha i Norge. Grunnen er at det eneste bruksområdet til kniven er å skade mennesker. Kniven er en gammel Øst-Asiatisk kampkniv av noe slag tror jeg. Det er det samme om andre kniver er mer egnet til å drepe med, da det ikke gjør denne mer lovlig. Edit: Nå har jeg lest på litt forskjellige steder og blir ikke helt klok. Det kan virke som at det er lov å ha den type kniv, men ikke bære den offentlig. Altså for samlere etc. Endret 8. august 2009 av strek Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Tatt fra Toll.no: Hvilke varer er forbudt å importere til Norge? Det er en rekke varer du ikke kan importere til Norge uten spesiell tillatelse. Eksempler på noen varer det er forbudt å importere: Tobakksvarer (se Helsedirektoratets nettsider) Legemidler (se Legemiddelverkets nettsider) Våpen (se Politidirektoratets nettsider) Planter (se Mattilsynets nettsider) Dyr (se Mattilsynets nettsider) Matvarer/næringsmidler (se Mattilsynets nettsider) EDIT: Den kniven du postet til er jo ikke lagd for noe annet enn å skade personer, som strek sier. Endret 8. august 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 den tiger kloen eller stikk kniven? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Våpen (se Politidirektoratets nettsider)Og har du lest ploitidirektoratets sider?red: Det er kun springkniver, batangakniver og stiletter som er forbudt i Norge. Med mindre dette er en springkniv (men det er det vel ikke?) er den fullstendig lovlig. Endret 8. august 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) den tiger kloen eller stikk kniven? Svaret har du allerede. Endret 8. august 2009 av Vertical^ Lenke til kommentar
gunz Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 jeg finner ikke vor det står om våpen osv,,, link?? den tiger kloen er genialt å åpne pakker med, skulle hat den på jobben (hatt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå