Gå til innhold

Problem med driveroppdatering

ltl_elf

Anbefalte innlegg

Etter at den nysete patchen til World of Warcraft ble innstallert, er det ikke lenger enighet mellom spillets brukerkrav og min pc.

Det dukket opp et problem med grafikken, hvorpå det ikke er mulig å spille.

Løsningen på problemet er beskrevet av blizzard:

http://eu.blizzard.com/support/article.xml...blems+new+patch (problemet jeg opplever er det samme som beskrevet under undertittel "Graphic" og paragraf 1. )

Jeg har fulgt den oppskriften de gav (innebærer at grafikk-driveren min ikke er oppdatert, det trengs en ny og den rette driveren kan finnes under visse lister, er ganske sikker på jeg fant den rette), men det til ingen nytte.

Feilmeldingen som oppstår er at driveren ikke er godkjent av maskina, at rett driver må anskaffes fra produsent og at installasjonen avsluttes. Dette til tross for at den enheten som er på maskina nevnes under de spesifikasjonene som angis av den nedlastede oppdateringen.

Maskina er fra dell, men heller ikke på dell sine sider finnes det oppdatering for driveren. Just in case så lastet jeg ned den versjonen jeg fant på dell.no og innstallerte denne, men det gjorde ingen nytte det heller.

Driveren er en Mobile Intel®965 Express Chipset Family. Driverdato: 01.02.2008

Driverversjon: 7.14.10.1409 OS: Widows Vista 32bits.

Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å ordne problemet?

EDIT:

Ved å bruke Intel Driver Update fra intel.com for å sjekke driverstatus på maskina mi fikk jeg følgende svar:

A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel driver instead of the customized computer manufacturer driver may cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer.

Så da blir vel egentlig spørsmålet, hvordan komme seg rundt dette for å innstallere en eventuell ny driver?

Endret av ltl_elf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...