Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?

Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

1. 1. Riktig av Kovacs å score?

• Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23

Anbefalte innlegg

Det er flott at brann fansen er imot taklingen. Den er derimot på et helt annet nivå enn det Kovacs gjorde i mine øyne. Selv om jeg i etterpåklokskapens lys skulle ønske han hadde plukket den skjønner jeg veldig godt at den ble satt i en cupkamp som fremdeles var åpen og det var vinn eller forsvinn.

Odd supportere er for øvrig delt i synet om det var rett å sette ballen. Selv er jeg usikker, men er ganske sikker på at jeg hadde blitt grinete hvis ikke han hadde satt ballen og vi hadde røket ut av cupen som et resultat av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg tror vi alle kan være enig om at vi skjønner hvorfor han gjorde det, men kan vi ikke også være enig om at det er ikke det som er spørsmålet. Spørsmålet er om det er toppen av usportslighet, vel toppen av usportslighet var det nok ikke, men jeg tror vi i det minste kan være enig om at det var usportslig. Eller? :)

Lenke til kommentar
Det er flott at brann fansen er imot taklingen. Den er derimot på et helt annet nivå enn det Kovacs gjorde i mine øyne. Selv om jeg i etterpåklokskapens lys skulle ønske han hadde plukket den skjønner jeg veldig godt at den ble satt i en cupkamp som fremdeles var åpen og det var vinn eller forsvinn.

Odd supportere er for øvrig delt i synet om det var rett å sette ballen. Selv er jeg usikker, men er ganske sikker på at jeg hadde blitt grinete hvis ikke han hadde satt ballen og vi hadde røket ut av cupen som et resultat av det.

Hadde Odd røket ut av cupen som et resultat av at Kovacs hadde vært sportslig, hadde både klubben og ikke minst Kovacs blitt hedret for det - og dere hadde røket ut med stil.

Dessuten var det neppe noe fare for at Odd ikke skulle vinne den kampen. De ledet 1-0 og kontrollerte spillet. Det gjør det ekstra surt. Hadde kampen vippet på 0-0, hadde jeg forstått det mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Det slår ikke han at noe er "galt" når ikke Kovacs feirer? Kan ærlig innrømme at jeg hadde gjort det samme mot Skottland, men ikke når vi leder i kvartfinalen i cupen, hadde jo blitt vært nevnt som forbilde og eksempel i flere ti-år.

Lenke til kommentar

Som Dotten har vært inne på er resultatet av usportslige opptredner at vi ser det i aldersbestemt fotball også. Det er derfor vi har de uskrevne fair play-reglene. Det blir vanskelig å forklare et barn at han/hun ikke skal gjøre det samme som helten sin, fordi det er usportslig.

Lenke til kommentar
Det går vel helt fint an å forklare at situasjonen ikke er klar, og at vi som sitter i sofaen kan vise litt forståelse for at vi har bedre oversikt enn de på banen, istedenfor å lære opp ungene til å bli surmagede Brann-supportere.

Det er morsomt at Brann-supporterene plutselig skal sitte igjen her som sutrete. Vi klager på en situasjon som alle lag ville ha klaget på. Vålerenga og United har eksempelvis klaget for tilsvarende situasjoner.

Den med "vi har bedre oversikt" kjøper jeg ikke. Hvorfor feiret ikke Kovacs? Hvorfor hadde Odd et møte etter scoringen? Den blir for tynn og du vet det.

Lenke til kommentar

Hvorfor han ikke feiret? Fordi han var usikker på situasjonen, det sier seg jo selv.

Og ja, dere er sutrete og latterlige da dere drar Kovacs ned i søla bare fordi han gjorde et tvilsomt valg. Denne saken er ikke og har aldri vært clear cut.

Dere burde skamme dere slik som dere oppfører dere mot Kovacs.

Lenke til kommentar
Hvorfor han ikke feiret? Fordi han var usikker på situasjonen, det sier seg jo selv.

Og ja, dere er sutrete og latterlige da dere drar Kovacs ned i søla bare fordi han gjorde et tvilsomt valg. Denne saken er ikke og har aldri vært clear cut.

Dere burde skamme dere slik som dere oppfører dere mot Kovacs.

Jeg har kun sagt at det han gjorde var unfair - noe det faktisk er. Det skal det ikke være noe diskusjon rundt etter min mening. Han har imidlertid i etterkant av scoringen sagt at det han gjorde var kontroversielt, og at han kanskje ikke hadde gjort det igjen. Det står det respekt av. Jeg irriterer meg mer, som veldig mange, over Fagermo som har fremstått som en usympatisk drittsekk som ikke vet hva fair play er.

Hvorfor skal vi skamme oss for at vi kritiserer en usportslig opptreden? Det er heller dere som forsvarer hendelsen som bør skamme dere. Dere er med på å legalisere usportslige hendelser - og det kommer neppe til å bli siste gang vi ser det i fotballens verden.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi skamme oss for at vi kritiserer en usportslig opptreden? Det er heller dere som forsvarer hendelsen som bør skamme dere. Dere er med på å legalisere usportslige hendelser - og det kommer neppe til å bli siste gang vi ser det i fotballens verden.

Brannsupporterne må skamme seg fordi de heier på Brann når Bakke spiller der. Man spiller ballen ut om spillere er skadet på midtbanen, men er det en målsjanse så er det legitimt å score. Dessuten spilte PVM videre mot Viking, da han svarte mannen snublet i et gresstrå og falt om.

Lenke til kommentar

Det er jo slik i fotball at ved akutte skader kan man ved fair play spille ballen ut. Personlig mener jeg at dette må avgjøres fra hver enkelt situasjon, faller en spiss om etter en takling er det stor sjangse for overspilling. Faller en keeper om i feltet er det stort sett overspilling. Men det er også slik at man kan spille 5 min uten en spiss, man kan ikke spille 5 min uten en keeper.

Om en spiller faller midt på banen er det etter min mening greit å spille videre med mindre det er veldig alvorlig, du ser tydelig at det er alvorlig, eller det er hodeskade. Når det gjelder bakerste mann som faller i en duell, spill videre, faller han om slik som Opdal gjorde, uten at det er en duell, ser du at noe er galt. Da bør du spille ballen ut.

At Brannfans bør skamme seg pga Bakke? Skal LSK fans skamme seg for Kippe? VIF for Hagen? Odd for Fevang? Alle lager frispark, men det er tøffe fysiske og gode spillere. De går gjerne hardere i en duell enn Huseklepp, Moa, Myklebust og Bently, men du bør ikke skamme deg. De er spillere som i 90 % av duellene slåss fair om ballen, men de trøkker til. Det må være lov, ikke bare gi alle fordeler til pinglete fintefanter som ikke eier muskler. La den ærlige fotball leve, skuespill og taklinger som ikke er etter ball må man holde seg for god for.

Lenke til kommentar

(Ble litt taste feil her, svar fra en tidligere på siden)

Det er greit at de blir hedret for å ha ryket ut på denne måten. Men det du ikke tenker på er at cupspill er viktig for klubben. Det har med penger og gjøre, og kan også være med på å sikre spill i Europa. Og hvor mye penger gir heder fordi de har ryket ut av cupen pga. fair play?

Endret av seigmenn
Lenke til kommentar
(Ble litt taste feil her, svar fra en tidligere på siden)

Det er greit at de blir hedret for å ha ryket ut på denne måten. Men det du ikke tenker på er at cupspill er viktig for klubben. Det har med penger og gjøre, og kan også være med på å sikre spill i Europa. Og hvor mye penger gir heder fordi de har ryket ut av cupen pga. fair play?

Som sagt hadde de kontroll - og punkterte i prinsippet kampen med å være usportslig. De hadde nok vunnet uansett - men blir nå husket for å opptre unfair.

EDIT: Angående Fevang er det langt verre enn noe Bakke noensinne har gjort. Snakker meg om at Bakke "om-og-viss-og-men" kunne ha skadet en spiller - Fevang skadet han faktisk. Og det er ikke siste gangen Fevang har grisetaklet. Han forsvarte seg også faktisk... men det er ikke det denne diskusjoner dreier seg om.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Kort kan komme av å skyte bort ballen, kan ikke si at det er usportslig.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar
Bullshit.. som sagt så står Fevang med 1 gult kort på sesonger. Bakke er vel heldig hvis han går en kamp uten kort.

Ja, vi kjenner alle til norsk dommerstandard.... Fevang fikk bare gult for den stygge taklingen i klippet - han burde faktisk hatt minst tre kamper på sidelinjen.

Men igjen: angrep er det beste forsvar??? Dere evner jo faktisk ikke å innrømme en dritt. Fevang er en grisespiller og Kovacs/Fagermo (spesielt sistnevnte) er usportslige.

Vi innrømmer iallefall at Bakke spiller stygt til tider - men så har bergensere kanskje bedre selvinnsikk?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...