Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?

Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

1. 1. Riktig av Kovacs å score?

• Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synd Oppdal sparket etter kovacs. Hadde han ikke gjort det hadde kanskje ikke Kovacs puttet den i mål heller. Men det får vi aldri vite.

HAHA, det dummeste jeg har sett.

Slik jeg oppfatter den gjengse Odd supporters syn i denne saken:

(USERIØS DEL AV INNLEGGET)

1. Kovacs spurtet i utgangspunktet og presset Opdahl som ble så redd at han bare måtte falle

2. Kovacs kunne umulig tenke seg at Opdahl var skadet, derimot så SPARKET Opdahl etter Kovacs, meget usportslig av Opdahl, det kan jo umulig ha vært ballen han desperat forsøkte å treffe?!

3. Kovacs kunne umulig huske 5 minutt tilbake i tid da han skadet Opdahl og Fakiri

4. Ekstra vanskelig for Kovacs å se skaden til Opdahl fordi han var på banen (alt er så vanskelig å se fra bakkenivå)

5. Alle (Odd) spillere er roboter som kun lar seg styre av hva dommeren sier, uten mulighet til å tenke selv.

6. Fagermo og ledelsen jublet og dette er jo helt greit for det var jo godt spill som medførte scoringen

7. Kovacs jublet ikke etter scoringen, ikke fordi han visste at han var usportslig, men fordi han scorer så ofte at han er lei av å juble.

8. Odd supportere ville ikke reagert om de fikk en slik scoring mot sitt eget lag. Vålerengaspillere og supportere reagert ikke på en situasjon i helgen som var langt mindre unfair! (Mot Til, hvor frispark ble tatt raskt etter skade og slått igjennom til Moldskred som faktisk ikke scoret.)

9. Kovacs er den mest sporstlige spilleren i Europa, bruker jo aldri albuer i dueller. Han er en engel.

10. Kovacs sitt mål er IKKE usporstlig FORDI at Bakke er en stygg spiller, dessuten er det krig og fred i verden og sånn. Andre har gjort værre ting så Kovacs og Odd og andre kan gjøre hva de vil... Nei ikke Bakke for han er jo usportslig.

11. Kovacs har IKKE rødt hår, det er mørkebrunt

12. Odd er Norges beste lag

(SERIØS DEL AV INNLEGGET)

PS: Jeg har forståelse for at Kovacs scorer, men man burde kunne innrømme i ettertid at det var en scoring med bismak. Og det blir helt feil om ledere i en klubb + Fagermo skal hevde at dette er måten å spille på. Det sender jo signaleffekt til yngre spillere i landet og må si at det hadde vært skikkelig kvalmt å se slike ting på barnefotball baner.

Det ville bli det samme om Nilsen gikk ut og sa at Bakke sin takling var helt grei fordi at Persson for noen år siden hadde en enda styggere takling på Bakke.

Et onde rettferdigjør ikke et annet. Jeg må si jeg hadde håpet at flere ville ha denne innstillingen. Men så mistenker jeg også en del folk i tråden for rett og slett bare forsøke å provosere og irritere, det er vel det mest negative med slike forum. Det er litt for lett å "plage" andre som forsøker å drive en noenlunde saklig diskusjon. (Jada vet at første del av denne posten er langt fra saklig. Måtte bare få det ut - og se jeg innrømmet det :)

Så vanskelig var det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Mao forstår du ikke at det er provoserende at han jubler som om han hadde vunnet i lotto, imens Kovacs ikke feirer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Hva med den noe arogante feiringa?

Det har ikke slått deg at Fagermo faktisk ikke så hva som skjedde? Man har jo ikke akkurat den beste vinkelen fra sidelinja, kontra TV f.eks.

Skjønner at det er folk som ikke liker Fagermo, men jeg har ingenting i mot han. Bra humor, og alltid ærlig. Blant norges beste trenere.

Lenke til kommentar

Rart Fagermo jubler langt mer av mål nummer 2 enn mål nummer 1,3, 4 og 5.

At Nilsen som står 20 meter lenger unna får med seg at Opdal blir skadet i det han prøver å skyte ballen til månen tilsier at Fagermo også bør ha fått det med seg. Kommentaren til Fagermo om at "dersom Huseklepp kom i løpsduell med en eller annen tulling som fikk strekk, ville Huseklepp aldri spilt ballen ut i kast."

Den kommentaren viser at Fagermo så Opdal ble skadet. Kommentaren tilsier også at Fagermo mener det er å legge press på/en duell dersom man står 15-20 meter unna. Synd forsvaret til Odd ikke har samme oppfatning av hvordan man legger press på angripere... :)

Lenke til kommentar
Hva med den noe arogante feiringa?

Det har ikke slått deg at Fagermo faktisk ikke så hva som skjedde? Man har jo ikke akkurat den beste vinkelen fra sidelinja, kontra TV f.eks.

Skjønner at det er folk som ikke liker Fagermo, men jeg har ingenting i mot han. Bra humor, og alltid ærlig. Blant norges beste trenere.

Da burde han ha jekket ned situasjonen i etterkant - ikke blåse den opp som han har gjort. Han kunne sagt; ja vel, jeg har forståelse for at det kan sees på som usportslig, men det er ingenting i regelboken som tilsier at han ikke kan score, og at det dermed er greit at han puttet - samt at han i ettertid kan se at hans feiring kan sees på som direkte usmakelig.

Gjorde han det? Nei, han avskriver bastant situasjonen og går til angrep på Bakke.

EDIT: Og tar en Sovehest sine fine analyse i betraktning, er det klart at han visste hva som hadde skjedd. Uansett hvordan dere Odd-supportere vrir og vrenger på det, viser Fagermo med håndteringen av hendelsen at han er usportslig. Det kommer derfor ikke som en overaskelse at Kovacs puttet.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg forsvarer ikke Bakke på noen som helst måte, men at det var hevn han var ute etter kan ikke du vite. På lik linje med at vi ikke kan vite hva Kovacs tenkte, ei eller Fagermo. Bakke har dog. forsvart seg med at han ikke trives på kunstgress. Han var en av de spillerne som hadde kontrakt som gjorde at han kunne forlate klubben dersom Brann valgte å legge kunstgress på Stadion.. :)

Lenke til kommentar
Bakke burde vært utestengt etter den taklinga så det er ikke mye rart. Satt nesten en meget lovende backs stopper på hylla pga et perverst ønske om hevn etter noe som ikke helt gikk branns vei.

Det er greit, men hører du Brannfansen forsvare handlingen? Etter min mening bør han minst få tre kamper på sidelinjen, og han kan godt få ti også (det hadde han fortjent - og ikke bare pga. den nevnte hendelsen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...