Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?


Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

  1. 1. Riktig av Kovacs å score?

    • Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har litt forståelse. Kovacs gjør en avgjørelse innen et sekund. Der og da er han mer bekymret for å komme seg videre i cupen enn de moralske verdiene og Opdals helse. Han velger å sette en scoring. Og siden han er fotballspiller og ikke en prest eller sykepleier så er det kanskje ikke så rart. Mulig det var galt gjort, men synes ikke det er nok til å stemple han som juskemaker pipelort..

Lenke til kommentar
Både Carew og Iversen forstår Kovacs:

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/lands...hp?artid=566268

"Hadde han hatt tid og sett at Håkon var skadet er det ikke sikkert at han ville satt den i mål.".... Det gjorde han da han snudde seg. Han visste hva han gjorde.

 

EDIT: Og at han scorte er helt greit - for reglene sier han kan gjøre det, men det var likevel en usportslig scoring.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Jeg blir så oppgitt av alle dere som påstår at Kovacs snudde seg og så på Opdal, og liksom forstår alt og likevel scorer.

Kovacs vender blikket mot høyre i knapt et sekund, og spør du meg. Så ser det mer ut som om han vender blikket kjapt mot den brann spilleren som kommer stormende ned mot mål.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pIScdVJ8SFU

Endret av henrikus
Lenke til kommentar
Dere hatet han sikkert før han gikk til Odd. Akkurat som Martin Andresen stort sett er hatet i de fleste lag bortsett fra der han spiller.

 

Det er forståelig at Kovacs scorer på situasjonen til en viss grad, usportslig, men forståelig. Selv dere med Odd/Kovacs briller VET at Kovacs visste at Opdahl var skadet. En skade påført av Kovacs noen minutter tidligere - jeg har ikke høye tanker om Kovacs det innrømmer jeg, hadde det ikke før denne kampen heller, men selv jeg tillegger ham såpass stor hjernekapasitet at jeg tror at han fikk med seg at Opdahl var skadet.

 

Når spillere/trenere i ettertid ikke er villige til å ta selvkritikk DA VISER DE SITT SANNE ANSIKT. Usportslig, unfair og råttent.

 

Regner vel med at Odd legger inn bud på Bakke snart så blir dere komplette! (PS: Dere får han billig!)

 

Dere? Jeg er nok 1 person, ikke flere ;) Har aldri hatet kovacs eller noen andre fotballspillere for den saken skyld.

 

Har ikke Kovacs\Odd briller da jeg ikke er noen tilhenger\support av Odd, bor bare tilfeldigvis i nabokommunen til Odd ;)

 

Da havner han hvertfall i en bedre klubb, med tanke på dagens tabell og Cup, men det kan jo snu :)

 

 

 

Du bare troller. Tilfører ikke diskusjonen noe, tar alt for stor plass.

 

Note to self:

Skipp å lese det trra skriver...

 

Leser du dette?

Endret av trra
Lenke til kommentar
EDIT: Og at han scorte er helt greit - for reglene sier han kan gjøre det, men det var likevel en usportslig scoring.

 

 

Hvorfor det? Er keeper fredet?

 

 

Bare spør...

Når en spiller ligger nede er det usportslig å spille videre - uavhengig av om det er keeper eller ei.

 

Hadde gjort akkurat det samme.

 

Er så sykt typisk Norge å begynne å kritisere det her.

 

Liknende ting skjer hele tiden, noen som så Charity Shield kampen kanskje?

For det første var det usportslig av Chelsea å spille videre (og jeg er også Chelsea-fan), for det andre var det snakk om hodeskade, så da skal dommer blåse.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Man skal ikke være nødt å ta høyde for skuespill. Dessuten er det ingen grunn til at Opdal skulle drive skuespill. Han hadde full kontroll og var ikke i en presset situasjon.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Man skal ikke være nødt å ta høyde for skuespill. Dessuten er det ingen grunn til at Opdal skulle drive skuespill. Han hadde full kontroll og var ikke i en presset situasjon.

Nettopp. Det var aldri snakk om skuespill, og Kovacs visste hva han gjorde. Ellers hadde han ikke, som sagt, ikke nølt med å putte ballen i mål.

 

Er det virkelig i denne retningen vi vil fotballen skal utvikle seg? At de som blir skadet skal få svi? Nei, da er det heller bedre med noen skuespillere - som får så hatten passer i ettertid.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Hvor er hetsen mot Giggs og Evra etter straffene idag da? Husker jo Berbatov ble voldtatt her inne mot Everton, selv om han ikke engang hadde det dårligste forsøket i straffesparkkonkurransen.

 

 

Ser ikke ut som han ser på Oppdal, nei. Enig i det.

 

Synd Oppdal sparket etter kovacs. Hadde han ikke gjort det hadde kanskje ikke Kovacs puttet den i mål heller. Men det får vi aldri vite.

Den er skambillig. Stå ved Opdal, eller ved Kovacs, men bruk i det minste skikkelige argumenter. Han kasta seg etter ballen i smerte. Hvorfor skal han ta Kovacs, når han kan prøve på ballen?

Lenke til kommentar

toppen av uspotselighet ?

Keane mot håland

hand of god

karatespark av kantona

eller bakke i samme kamp som dytter Kovacs har grisetaking og i tilleg har sin demonstrasjon mot dommer da han blir utvist

 

er vel noen exempler på ting jeg synes er verre om jeg skal anta at Kovacs vet at keeper er skadet

 

Her er det en omdiskutert situasjon som ikke alle er enig i at er et overtramp. Eller i nærheten av toppen av usportslighet.

 

Som jeg har lest av folket her så betrakter man Kovacs som en løgner. Kan ikke si jeg synes det er retferdig eller noe begrunnet i annet en synsing.

 

Det var en situsjon der keeper var truet pga løpet inn mot ham og man ser han hopper for å blokkere skuddet. Keeper datt sammen og klarheten av grunnen til det er ikke soleklar. Jeg vet jo nå at han var eller ble skadet der men ikke så klart å se for noen som er midt oppe i det uten replay å se på situasjonen med. Var heller ikke bare Kovacs som bille spille vidre var jo en brann fosvarer i full fart mot ham der han sto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...