Gå til innhold

Peter Kovacs målet - Toppen av usportslighet?

Dotten

Riktig av Kovacs å score?  

251 stemmer

1. 1. Riktig av Kovacs å score?

• Ja
      93
    • Nei
      135
    • Vet ikke/ingen formening
      23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan gjerne diskutere det, men ikkje i tråden som handler om den etiske avgjersla Kovacs tar i den situasjonen. Kven har utnevnt Brann som fairplayforbilder? Dette er snakk om situasjonen med Kovacs, ikkje Bakke, Nilsen eller nokon andre.

Dotten er ikkje ute etter å finne toppen av usportslighet, men om Kovacs burde satt ballen i mål eller utanfor.

Lenke til kommentar

Å herregud ... :wallbash: Bare fordi vi begynner å dra inn andre faktorer fra kampen til å jekke ned folks irritasjon over Kovacs så trenger vi vel ikke dra frem en ny tråd for det? Du skjønner at dette er bortkastet energi og bortkastet tid?

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kovacs valgte å gjøre som han gjorde uavhengig av hva som skjedde senere i kampen, eller i andre kamper Brann har spilt så dra det inn i diskusjonen er ikke relevant.

Lenke til kommentar
Å herregud ... :wallbash: Bare fordi vi begynner å dra inn andre faktorer fra kampen til å jekke ned folks irritasjon over Kovacs så trenger vi vel ikke dra frem en ny tråd for det? Du skjønner at dette er bortkastet energi og bortkastet tid?

Kva er poenget med å jekke ned folks irritasjon over Kovacs? Det er framleis ikkje hensikten med denne tråden. At folk har forskjellige meiningar er greit, men det er ikkje noko poeng i å dra inn andre tilfeller for å få fokus vekk frå handlingen til Kovacs. For n'te gong, tråden handler om den spesifikke situasjonen, ikkje resten av kampen.

Lenke til kommentar

Det er typisk stråmannsargumentasjon. Angrep er det beste forsvar, hæ? Kan dere ikke bare innrømme at Kovacs oppførte seg usportslig og Fagermo likeså?

Jeg kan gjerne innrømme at Bakke til tider oppfører seg usportslig - og jeg ønsker han av den grunn bort fra Brann enkelte ganger, men vi har ikke hørt Branns versjon av lege-saken. Han brukte 7 minutt på å sy tre sting. Jeg hadde også vært utolmodig som trener.

Lenke til kommentar
Hadde Odd praktisert fair play, hadde de kommet med en beklagelse i dag. Når klubben ikke gjør det, hadde det vært sporty om Oddrane gjorde det. Den gang ei...

Hva skal de beklage for?

For oppførselen til Fagermo etter scoringen og for Kovacs sin usportslige opptreden.

Lenke til kommentar

Dette er tåpelig, kan virkelig ikke en Brann-supporter si at det var usportslig av Kovacs fordi Eirik Bakke oppfører seg idiotisk? Ingen forsvarer taklingen til Bakke, jeg hoppet i stolen og ble sur på han etter den, og samtidig synes jeg at målet var tåpelig. La nå oss diskutere hva vi synes om scoringen til Kovacs og den situasjonen. Det er det som er emnet, og diskusjonen blir verdt å lese hvis jeg kan lese hva folk synes om det, ikke hvis det ikke er lov å kritisere noen hvis du heier på et lag som ikke er perfekt selv.

Lenke til kommentar
Hadde Odd praktisert fair play, hadde de kommet med en beklagelse i dag. Når klubben ikke gjør det, hadde det vært sporty om Oddrane gjorde det. Den gang ei...

Hva skal de beklage for?

For oppførselen til Fagermo etter scoringen og for Kovacs sin usportslige opptreden.

Har du tenkt på at Fagermo muligens ikke så at Opdal ble skadet, og antok at han tabbet seg ut? Man har ikke like bra oversikt nede på banen, som tv-seerne har. Fagermo beskytter også sin egen spiller - selvsagt. Noe pause-intervjuet bekrefter.

Hvorfor skal Odd Grenland beklage for det Kovacs gjorde? Kovacs feiret ikke scoringen heller.

Lenke til kommentar

Han har hatt et døgn på å se TV-bildene. Da bør han si sin mening om det i etterkant, men i stedet for å innrømme sine feil ruller han ballen videre. Steinar Nilsen hadde taklet det på en annen måte, men så er han ikke usmakelig heller.

Så langt er det kun en Odd-fan på forumet som har innrømmet at Kovacs skulle spille ballen videre, mens samtlige Brannfans i denne tråden har sagt at det Bakke gjorde var usportslig...

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Han har hatt et døgn på å se TV-bildene. Da bør han si sin mening om det i etterkant, men i stedet for å innrømme sine feil ruller han ballen videre. Steinar Nilsen hadde taklet det på en annen måte, men så er han ikke usmakelig heller.

Så langt er det kun en Odd-fan på forumet som har innrømmet at Kovacs skulle spille ballen videre, mens samtlige Brannfans i denne tråden har sagt at det Bakke gjorde var usportslig...

Fordi det går an å forsvare det Kovacs gjorde. Spill til dommeren blåser er en grei regel. Jeg synes selv at Kovacs skulle spilt ut ballen, men handlingen hans kan forsvares.

Det Bakke gjorde, derimot, kan ikke forsvares.

Og hvis brann-fansen her bare vil snakke om Kovacs-hendelsen, så bør man tenke seg om to ganger før man skriver at "de har ikke hørt om fair play i Skien" o.l.

Lenke til kommentar

Fordi det går an å forsvare det Kovacs gjorde. Spill til dommeren blåser er en grei regel. Jeg synes selv at Kovacs skulle spilt ut ballen, men handlingen hans kan forsvares.

Og hvis brann-fansen her bare vil snakke om Kovacs-hendelsen, så bør man tenke seg om to ganger før man skriver at "de har ikke hørt om fair play i Skien" o.l.

+1

Endret av Analogue
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Men, igjen. Bakke ble straffet for det han gjorde.

Lenke til kommentar

Steinar Nilsen prøvde å latterliggjøre den norske dommerstaben på nasjonal TV med sine kommentarer. Det er forsåvidt helt greit?

Takk og lov for at det faktisk ikke er Brann-fans som forsvarer taklingen til Bakke, for det er etter mitt syn mange ganger verre enn det Kovacs gjorde. Slike taklingen er det verste jeg ser, og det er ikke første gang Bakke har gjort noe slikt.

Jeg ser på slike taklinger mye verre.

Kovacs hadde all rett til å score, det var ingen hodeskade, og det er Brann sitt medisinske støtteapparat som lot en skadet keeper fortsette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Så du mener Kovacs skal bli straffet for å ikke følge en uskreven regel det er en del tvil rundt? Hva er passende straff? Hoppe over semifinalen?

Det har jeg aldri sagt. Jeg gidder ikke å gå inn i en diskusjon rundt det heller når du ikke klarer å være saklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...