lop Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Driver å jobber med en webside, og har et script som jeg legger noe inn i en database. Så hvis det går bra blir brukeren sendt til en annen side og der vil jeg at brukeren skal få en melding på skjermen at han la noe i databasen. Hvis dere forstår meg! Eksempel: Legg i databasen: //database greier her if ($sql){ $message = "Du har nå lagt noe i databasen"; } Så den andre siden: echo $mld; Dårlig eksempel men... -lop Endret 8. august 2009 av lop Lenke til kommentar
LoS Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) header('location: fil.php?mld=' urlendcode($message)); echo urldecode($_GET['mld']) Eneste superenkle måte jeg kan komme på Endret 8. august 2009 av LoS Lenke til kommentar
Epower Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Det er også mulig å bruke sessions fil1.php session_start(); $_SESSION['message'] = 'Du har nå lagt noe i databasen'; header('Location: fil2.php'); fil2.php session_start(); echo $_SESSION['message']; Lenke til kommentar
lop Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 header('location: fil.php?mld=' urlendcode($message)); echo urldecode($_GET['mld']) Eneste superenkle måte jeg kan komme på Ja, men vil ikke at det skal synes... Det er også mulig å bruke sessions fil1.php session_start(); $_SESSION['message'] = 'Du har nå lagt noe i databasen'; header('Location: fil2.php'); fil2.php session_start(); echo $_SESSION['message']; Men da vil jo meldingen vise seg hver gang brukeren besøker den siden utenom at brukeren blir sendt via en annen side. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Ikke hvis du sletter den fra session rett etter å ha skrevet den ut session_start(); if (isset($_SESSION['message'])) { echo $_SESSION['message']; unset($_SESSION['message']); } Endret 11. august 2009 av Ernie Lenke til kommentar
OIS Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Bruk en unik id for form'en i html til å identifisere posten. Lag en funksjon som henter status for id (ikke behandlet, lagret ok, lagring feilet, endring ok, endring feilet, etc). Den kan lagre/hente status til/fra db, session, fil, etc. Fx $_SESSION['data'][234]['status'] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå