Elanzer Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei, jeg har en Toyota Camry Gxi V6 (1989 mod) den har snart stått i ett år og har ikke vært prøvd startet før nå Jeg har derfor skiftet olje og oljefilter før jeg begynnte og få start på den igjen Dette har jeg prøvd: Jeg har prøvd med startkabler Skjekket at det ikke er sot på pluggene (pluggene er nesten nye) Jeg har prøvd med kondensfjerner utelukkede ting: har ikke trykket på gasspedalen og pumpet den full har bensin på tanken og den lekker ikke Når jeg prøver og starte den så er alt som vanlig, jevn og fin lyd, hører at motoren går rundt, eneste er at det ikke er anntydning til at den tenner eller begynner og gå av seg selv Noen forslag? Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei, jeg har en Toyota Camry Gxi V6 (1989 mod)den har snart stått i ett år og har ikke vært prøvd startet før nå Jeg har derfor skiftet olje og oljefilter før jeg begynnte og få start på den igjen Dette har jeg prøvd: Jeg har prøvd med startkabler Skjekket at det ikke er sot på pluggene (pluggene er nesten nye) Jeg har prøvd med kondensfjerner utelukkede ting: har ikke trykket på gasspedalen og pumpet den full har bensin på tanken og den lekker ikke Når jeg prøver og starte den så er alt som vanlig, jevn og fin lyd, hører at motoren går rundt, eneste er at det ikke er anntydning til at den tenner eller begynner og gå av seg selv Noen forslag? Jeg ville sjekket om motoren får bensin. Sjekk sikring og relè til bensinpumpe og hør etter at denne starter. Om det er i orden, så må du sjekke at du har gnist på pluggene. Kan da i tilfelle være defekt coil/coiler. Lenke til kommentar
Elanzer Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 liten oppdatering har skjekket om det er gnist på pluggene, det er det ikke har derfor nå tatt av lokket på fordeleren og pusset av belegg med sandpapir alle sikringene er inntakt, skal høre om bensinpumpen starter nå og sette på plass fordeleren og skjekke om det er gnist Lenke til kommentar
Elanzer Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 har nå satt tilbake fordeleren, fortsatt ingen gnist, bensinpumpen starter hvordan finner jeg ut om det er deffekt coil? Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 har nå satt tilbake fordeleren, fortsatt ingen gnist, bensinpumpen starterhvordan finner jeg ut om det er deffekt coil? Bytt den ut med en coil du vet virker. Det er vel enkleste måte. Lenke til kommentar
Elanzer Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) har nå satt tilbake fordeleren, fortsatt ingen gnist, bensinpumpen starterhvordan finner jeg ut om det er deffekt coil? Bytt den ut med en coil du vet virker. Det er vel enkleste måte. Jeg skjekket strømmen som går til coilen før jeg bytter den, det kommer ingen strøm til coilen :S Endret 9. august 2009 av Elanzer Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 har nå satt tilbake fordeleren, fortsatt ingen gnist, bensinpumpen starterhvordan finner jeg ut om det er deffekt coil? Bytt den ut med en coil du vet virker. Det er vel enkleste måte. Jeg skjekket strømmen som går til coilen før jeg bytter den, det kommer ingen strøm til coilen :S Sikring som har gått eller kaputt tenningslås, kaputt hjerne.. Kan være så mye. Lenke til kommentar
Elanzer Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 det er iallefall ikke sikringen, jeg kjenner en fyr som kan hjelpe meg med elektronikken da sjønner godt at du ikke kan hjelpe mer, men tusen takk for alle tips, det har hjulpet meg til og utelukke ting som det kan være galt med. skal se om jeg husker og skrive hva feilen var når jeg får start på den, kan kanskje hjelpe andre som har hatt samme problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå