Nacky Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Da har det altså skjedd. Jeg har endelig klart å søle cola på pcn min. Jeg har faktisk gjort dette tidligere, men denne gangen ser det ut til at konsekvensene er større. Siden jeg har en relativ stor vifte på toppen av maskinen har altså colaen rent ned og antakelig gjort skade på hovedkortet eller annet. Nå når jeg prøver å slå på pcn er det liv i den i kanskje under et sekund, og noen ganger ingenting. Hva tror du kan ha skjedd? Og hva burde jeg i tilfelle gjøre? Vil det være best å sende den på reparasjon? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
siindre Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Det dummeste du kunne gjort var å prøve å starte den. Du burde prøvd å få vekk det meste av colaen og la den stå og tørke i 24-48t. Hvis det har vært det minste fuktighet så har du drept hardwaren med elektrisitet som ledes godt gjennom fuktighet. Men desverre så hadde nok ikke pcen din klart seg uansett. Men alt håp er ikke ute, du kan muligens greie å berge noen deler, kanskje noen/alle rambrikkene funker, eller at cpuen overlevde. Du får skaffe deg ett nytt hovedkort så du får testa delene dine. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vifte på toppen av pcen? Hva er det for en pc du har, hjemmemekka kabinett laget av bildeler? Ok, det du burde gjøre er å kjøpe deg en flaske med teknisk sprit(Isopropanol) på biltema eller jernia. Bruk spriten til å vaske hovedkortet og eventuelt alle andre komponenter som har blitt tilgriset av cola. Prøv å få sprit inn i alle kriker og kroker. Men sannsynligvis har du allerede ødelagt pcen din siden du ikke renset delene før du skrudde den på. Så hvis du er heldig så kan du bruke en del av delene du allerede har når du kjøper deg nytt hovedkort. Og hva med å kjøpe et skikkelig kabinett uten turbo og tåkelys? Lenke til kommentar
Nacky Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Har Antec nine houndred kabinett(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085) Det var ikke mengder med cola, det er snakk om noen dråper, men det hjelper lite, jeg tenkte ikke over det da pcn slo seg selv av og jeg prøvde å skru den på igjen. Takk for svar, tenkte meg det selv, var bare for å sjekke om det faktisk var håp for å slippe å brenne noen tusenlapper Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vifte på toppen av pcen? Hva er det for en pc du har, hjemmemekka kabinett laget av bildeler? Og hva med å kjøpe et skikkelig kabinett uten turbo og tåkelys? Jeg tror ærlig talt du ikke har særlig peiling på kabinetter, og bør dermed være litt forsiktig med å uttale deg på denne måten. En hel del svært gode kabinetter har faktisk plass til vifte i toppen. F.eks Antec P180/P182/P183/våttføkk. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vifte på toppen av pcen? Hva er det for en pc du har, hjemmemekka kabinett laget av bildeler? Og hva med å kjøpe et skikkelig kabinett uten turbo og tåkelys? For å ikke glemme Antec 900, 900v2, 1200 og ikke minst Cooler Master Stacker! Dette er latterlig og arrogant Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Cooler Master HAF Mini 922, Cooler Master Storm Scout, Cooler Master HAF 932, Cooler Master Storm Sniper, Antec300, Antec1200, Antec900, Antec900 2....etc etc Edit: Ah, noe for sen... Edit2: Endret 8. august 2009 av Komakino Lenke til kommentar
Patience Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Emnet ikke endret. Stenges! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg