Gå til innhold

Er majones som har stått ute i sola farlig? Og hvorfor?

Anbefalte innlegg

I alle år har jeg hørt at majones som har ligget ute i solen kan gi et dødelig utfall for mennesker. Jeg har lett å lett på nettet men finner ingenting om det. Er det noen her som vet noe? Vis meg gjerne link hvor jeg kan lese selv=) Tusen takk for all hjelp!

Endret av Kamill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Commercial Mayonnaise, due to the addition of acids like vinegar or lemon juice, has a pH between 3.8 and 4.6, making it an acidic food. There is a misconception that foods like potato salad can make a person sick if left out in the sun, due to the mayonnaise spoiling. This is false; the pH of mayonnaise prevents harmful bacteria from growing in it. Left out of refrigeration, mayonnaise will develop an unappetizing taste and smell, due to other types of bacteria and molds that can spoil it; but will not make one sick.

Fra Wikipedia.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det kan bli harskt, dette kan gjøre den helsefarlig, og hvis den har vært åpnet, så kan bakterier formere seg farlig fort i rom temp. og opp til ca.50 grader. Konsumering av denne matvaren som har vært utsatt for dette kan være meget helsefarlig og kan gi matforgiftning og i værste fall, dødsfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...