Peer Grynt Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg har skiftet nettleverandør fra Telenor til Get, men kommer ikke på nett etter det. Dvs: nettverket er oppe, jeg har utmerket forbindelse, pc'en finner nettet etc, men jeg kan ikke åpne nettleseren, hverken IE eller Firefox. Om jeg går inn på naboens (usikrete) nett så virker alt som det skal, men går jeg inn på min egen får jeg bare beskjed om at nettleseren ikke kan åpnes. Hvorfor? Kan noen hjelpe? Jeg bør vel nevne at jeg har slått av og på rutere, pc'er, modemer etc i en og en halv uke, prøvd all verdens innstillinger, både med datakyndig hjelp og uten, men uten at det har hjulpet meg til å få opp nettleseren. Takknemlig for gode forslag! hilsen tomres :-) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Har du prøvd å installere firefox på nytt? Virker andre ting som trenger internett, f.eks MSN? Lenke til kommentar
Peer Grynt Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Har du prøvd å installere firefox på nytt? Virker andre ting som trenger internett, f.eks MSN? Nå har jeg lastet firefox opp på nytt, det hjalp ikke. MSN virker ikke Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Hei! Kommer du inn på http://195.139.129.130 ? Dette er VG Netts IP-adresse. Grunnen til dette er at jeg mistenker at noe er galt med DNS. Du har ikke lagt inn DNS-server manuelt på pcen? Endret 8. august 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Peer Grynt Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Hei! Kommer du inn på http://195.139.129.130 ? Dette er VG Netts IP-adresse. Grunnen til dette er at jeg mistenker at noe er galt med DNS. Du har ikke lagt inn DNS-server manuelt på pcen? Takk for hjelpen!! men jeg kom ikke inn på den ip-adressen. Jeg har ikke lagt inn dns-server (jeg vet ikke hva det er),men jeg skal høre med min datakyndige hjelp når jeg oppnår kontakt med ham... Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Har du brannmur på PC-en? Opplevde selv det samme. Nettet fungerte perfekt og alt, men kom ikke på noen nettlesere. Svaret var at brannmuren (Online Armor hadde jeg) hadde blokkert det, så det funket ikke. Testet å avinstallere (siden ikke å godkjenne Firefox funket) og vips funket internett igjen Ikke sikkert det er årsaken hos deg, men vært å prøve EDIT: Her er en forklaring på DNS Endret 8. august 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Peer Grynt Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Har du brannmur på PC-en? Opplevde selv det samme. Nettet fungerte perfekt og alt, men kom ikke på noen nettlesere. Svaret var at brannmuren (Online Armor hadde jeg) hadde blokkert det, så det funket ikke. Testet å avinstallere (siden ikke å godkjenne Firefox funket) og vips funket internett igjen Ikke sikkert det er årsaken hos deg, men vært å prøve EDIT: Her er en forklaring på DNS Problemet er løst! Fikk tips om at jeg måtte ta ut stikkontaktene fra ruteren og modemet samtidig. Og så sette inn modemet etter ca. 30 sekunder og ruteren når modemet var helt oppe (dvs. når alle lampene lyste stabilt) Da kom jeg på nett! Tidligere var jeg fortalt at jeg først måtte ta ut stikkontakten til ruteren, så til modemet og så osv. Men altså: Ruteren og modemet måtte taes ut samtidig! På sekundet!! Hjertlig takk til alle gode hjelperer!! tomres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå