ScudNor Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Har nettopp bygget en ny PC til lillebroren min ved bruk av noen nye og noen gamle deler. Kabinett, PSU, HDD, CD-ROM er nyinnkjøpte. Hovedkort, GPU, CPU, RAM er fra en ca. 2år gammel PC. Etter vi har satt alt isammen og prøver å starte den, får vi ikke signal til skjermen. Lurer på hva som forårsaker dette. Har sett over alle koblinger osv. uten å finne noe. Noen som vet hva som er grunnen til at vi ikke får signal til skjermen? Kan skaffe speccs dersom det er nødvendig. Takk for svar Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Første jeg ville prøvd er å starte med bare en ram brikke. Sikker på at skjermen funker, prøvd den på en annen pc? evt. testse skjermkortet i en annen pc Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Spesifikasjoner er en fordel ja. Mye erfaring med PC-bygg? Avstandsstykker/skruer er korrekt plassert? Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Første jeg ville prøvd er å starte med bare en ram brikke.Sikker på at skjermen funker, prøvd den på en annen pc? evt. testse skjermkortet i en annen pc Kan prøve med 1 RAM og evt. teste skjermkort i annen PC, takk for svar (Rimelig sikker på at skjermen funker). Spesifikasjoner er en fordel ja. Mye erfaring med PC-bygg? Avstandsstykker/skruer er korrekt plassert? - Asus Striker Extreme socket775 nForce-680i SLI, 2x GB-LAN, DDR2, 2xPCIe - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB, BOXED m/vifte Socket 775 - Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail - POV GeFORCE 8800 GTS 320MB PCIe Dual DVI, TV-out, GDDR3, HDCP-ready - Corsair 650W - Seagate Barracuda® 7200.12 250GB SATA - Samsung DVD±RW burner, SH-S223B - Samsung 17" skjerm. Har en del erfaring. Har bygget 2 PC'er før og byttet deler osv. Endret 8. august 2009 av ScudNor Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Har du 4pin eller 8pin i P4 kontakten? Rambrikker sitter i paralelle spor? Uansett, prøv deg som sagt frem med 1 og 1 brikke og test GPU et annet sted. Noen pipekoder forresten? Edit: Ståa på avstandsstykkene, og strøm til skjermkortet? Endret 8. august 2009 av Komakino Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Har du 4pin eller 8pin i P4 kontakten? Rambrikker sitter i paralelle spor? Uansett, prøv deg som sagt frem med 1 og 1 brikke og test GPU et annet sted. Noen pipekoder forresten? Edit: Ståa på avstandsstykkene, og strøm til skjermkortet? Hva er P4 kontakten? (Har bygget PC før, men kan veldig lite navn på forskjellige ting, hehe) Ingen pipekoder. "Ståa på avstandsstykkene", den skjønte jeg ikke helt Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hmhm, P4 kontakten (visstnok ikke helt korrekt navn) er kontakten ved CPU der du plugger inn strømmen for prosessor. På ditt hovedkort mener jeg det skal ligge et lite svart lokk over 4 av de 8 støpslene. "Ståa" på avstandsstykkene refererte til spørsmålet jeg hadde for noen poster siden om stykkene/skruene bak hovedkortet er korrekt plassert uten å forårsake en kortslutning. Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Uff, skjems å si det, men det viste seg at vi hadde glemt å koble til P4 kontakten. Problemet er nå løst og PCen er "up and running" Takk for hjelpen -Scud Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Flotters Been there, done that Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå