Gå til innhold

får ikkje sletta avi fil i windows xp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den er korrupt er det spesielt vanskelig å slette den, ettersom explorer vil lete gjennom hele filen på jakt etter videoinformasjon som størrelse bitrate osv. og dermed vil filen være "i bruk".

Prøv å slette dette fra shell'et i registry.

Start > run > skriv "regedit" > OK

Klikk på pluss-tegnet ved "HKEY_CLASSES_ROOT" og bla deg ned til "SystemFileAssociations". Klikk på plusstegnet ved ".avi". Høyreklikk på første under"katalog" og klikk delete.

Dette kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Du kan også lage en fil med samme navn i f.eks notepad... husk og passe på at det IKKE blir filnavn.avi.txt ... og flytte denne filen til der den andre filen ligger... av en eller annen grunn får du lov til og overskrive filen... og så kan du slette den nye filen.... Spør ikke meg om dette funker overalt... men det virker for meg 80% av gangene iallfall

Lenke til kommentar

Ifølge ms så er det vel ikke en bug siden win faktisk skal lese gjennom hver bidige fil for å indexere eller noe.

ms gir vel f i om piratkopierte filmer f*kes opp av den grunn. Helt legitime avi-filer fra f.eks moviemaker skaper ikke problemer, så de er de vel fornøyde...

Lenke til kommentar
ms gir vel f i om piratkopierte filmer f*kes opp av den grunn. Helt legitime avi-filer fra f.eks moviemaker skaper ikke problemer, så de er de vel fornøyde...

Hvor har du det fra... makan til usaklig... Når broren min lager divX snutter av sønnen sin og sender til meg i Australia... så kan vel ikke det sies og være ulovlig... Man lager programmet med tanke på og tilfredstille alle lovlige kunder mest mulig... så lenge det finnes lovlig bruk... så vil de prøve og rette feil hvis de kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...