Tronauten Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hei. Min Fujitsu siemens amilo XI 1546 har virkelig fått det for seg nå. Den har fått seg et par smell osv. opp gjennom tida, men ikke mer enn hva den burde tåle. Men nå ser det ut som om noe kansje kan være litt fucked up her, for bios gjennkjenner Hdd ene, som forøverig er RAID. Men installeringen for windows gjenkjenner ingen HDD, og jeg har ingen andre muligheter enn å avslutte installeringen. Om jeg lar den gå forbi boot from cd, får jeg bare beskjed om at det ikke finnes noe operativsystem. Om jeg kjører med bare den ene hardisken kommer jeg helt til oppstarten av win xp, men den bryten med en kjapp blue screen og restart. Har prøvd andre hdd'er også, samme resultat. Jens Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Når du har RAID så må du ha en driver (på floppy) og trykke F6 helt i begynnelsen av installasjonen. XP CD'en inneholder ikke drivere til RAID kontroller, og derfor finner den ikke noen HDD. Lenke til kommentar
Tronauten Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Når du har RAID så må du ha en driver (på floppy) og trykke F6 helt i begynnelsen av installasjonen.XP CD'en inneholder ikke drivere til RAID kontroller, og derfor finner den ikke noen HDD. Hvorfor fungerer det ikke da med andre harddisker ? Tror det skylles noe annet Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Det er jo ikke disken som gjør om det er RAID eller ikke, det er kontrolleren. Det lureste er antagelig å slå av RAID i BIOS, og bruke diskene på normal måte. RAID er ikke noe man har stor nytte av likevel. Lenke til kommentar
Tronauten Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Får beskjed i raid-menyen at det ikke finnes noen disker... haha, ikke bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå