justwondering Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg skal kjøpe meg ny bærbar pc, og siden jeg skal bruke mye photoshop til høsten lurer jeg på om noen vet hvor mye lagringsplass photoshop tar? Evt om det er andre ting jeg bør ta hensyn til når jeg velger pc? Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Jeg tror det bruker en snau gigabyte. Det er jo to ulike typer man kan ha, 'standard' og 'extended', og de bruker vel litt ulik plass - Men det er vel ikke såååå mye forskjell Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Tar ikke veldig stor plass for Photoshop alene, mellom 500mb og 1gb ligger CS3 inkl Bridge osv på. Viktigste er jo et kurant skjermkort og nok med minne. Jeg sitter på en maskin med godt skjermkort men bare 2gb minne, og når det du holder på med får mange layers skulle jeg ønske meg 2 til. Endret 8. august 2009 av archongamer Lenke til kommentar
justwondering Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Tar ikke veldig stor plass for Photoshop alene, mellom 500mb og 1gb ligger CS3 inkl Bridge osv på. Viktigste er jo et kurant skjermkort og nok med minne. Jeg sitter på en maskin med godt skjermkort men bare 2gb minne, og når det du holder på med får mange layers skulle jeg ønske meg 2 til. ok, da slipper jeg å se så mye på hvor stor lagringskapasitet de ulike pc-ene har.. de jeg har sett på til nå har 500GBlagringskapasitet, så det burde vel gå greit da.. men hva er det godt skjermkort? det jeg finner på spesifikasjonene til de enkelte pc-ene sier meg veldig lite:/(har lite peiling på data) 4gb minne skulle vere nok? Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hadde gått for en pc med intel dual eller quad core. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Har en duo core bærbar 17" med 2GB ram. En harddisk på 320GB og en på 500GB. Er bildene som tar plass. Jeg tar alle bilder i Raw og de blir på 21mb pr stk. Men det er jo mulig å ha med Eksterne disker da. 4Mb hjelper, men skal kjøpe en stasjonår nå med 12GB ram og I7 cpu. Håper det hjelper bedre. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Bruker også ett par GB på mellomlagring om man åpner mange bilder på en gang, eller f.eks stitcher sammen svære panoramabilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå