Gå til innhold

Vidvinkel til Canon HV30

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp til å finne en vidvinkel som er bra. Hart hovedsakelig tenkt til å filme fisking, så det må kunne gå ann å ha et polafilter over vidvinkelen hvis dere skjønner... Har et buddsjett på ca 1500kr, men kan godt strekke det litt hvis jeg må. Også lurte jeg på om det er best å kjøpe en vidvinkel med samme diameter som videokameraet, eller kjøpe en vidvinkel med litt større diameter og heller ha en stepring i mellom. Er det egentlig noe forskjell?

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Raynox er ansett å levere gode linser. Til HV-serien er det Raynox HD-6600PRO52 som er mest populær. Det eneste du trenger i tillegg er en step-up-ring.

Lenke til kommentar

Det er riktig at vidvinkelforsatser er kromme, men det går helt fint å sette et filter foran Raynox HD-6600PRO52. Det er 72mm gjenger i front av denne. Jeg bruker denne forsatsen selv sammen med et Panasonic HDC-TM300 og det fungerer helt glimrende. Jeg har brukt Raynox forsatser i flere år med flere forskjellige kameraer og kan bekrefte at de leverer kvalitet!

Imidlertid så er ikke polariseringsfiltre å anbefale sammen med vidvinkel, enten det er med eller uten "forsats". Det vil nemlig garantert gi "ujevne farger" som fremstår som "striper" i bildet ditt. Dette er normalt veldig synlig for blå himmel, muligens så synes det mindre om du for det meste filmer vann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Den billigste gjør jobben sin, men kvalitet er alltid bedre. Med tanke på holdbarhet, resisivitet mot påkjenninger osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...