Gå til innhold

mulig å bruke stasjonær pc fra et annet rom?

Anbefalte innlegg

lurte litt på om det er mulig å bruke den stasjonære pc'en jeg har stående på loftet, mens jeg sitter i stua, om det er en boks jeg kobler til tv'en og kobler den trådløst til pc'en.

slik at jeg kan sitte i stua å spille av filmer og musikk , surfe etc.

lurte på om jeg skulle selge htpc'en min men da må jeg finne på noe som kan erstatte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en PC i stua kan du bruke VNC eller RDP for å koble til PCen på loftet.

Denne boksen du sikter til er kanskje en tynnklient ? for å koble til TVen ?

Alt dette er avhengi at begge maskiene er i nettverk (eller på internett), og trengs å sette opp på forhånd.

Lenke til kommentar

jeg ønsker å kvitte meg med pc'en i stua,

en boks med et par usb tilkoblinger, trådløst nettverkskort, rett og slett en boks som kun tar imot og sender signaler fra/til den stasjonære og viser det på tv'en i stua, mens den egentlige maskinen som står for alt arbeidet står oppe på loftet..

Lenke til kommentar

så på slike før jeg kjøpte meg en htpc, har ikke helt store trua på slike maskiner helt enda.. de er for "slappe"

er det mulig å sette opp en tynnklient mot den stasjonære pc'en, og spille spill?

er det slik at dem kun sender og mottar signaler, og lar hovedmaskinen gjøre jobben?

Lenke til kommentar
slik at jeg kan sitte i stua å spille av filmer og musikk , surfe etc.

Det er kun en htpc som kan

slik at jeg kan sitte i stua å spille av filmer og musikk

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=364695

Edit: Å bruke en pc i et annet rom vil ikke virke hvis du ikke får overført HDMI signaler.

Dette finnes foreløbig ikke trådløst.

Edit2: Ok det finnes, men ikke med rekkevidde gjennom et tak og opp til et loft.

Edit3: Må slutte å uttale meg så bastant... http://www.gefen.com/kvm/dproduct.jsp?prod_id=5990

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...