Gå til innhold

Rett på helgetillegg/kveldstillegg?

Anbefalte innlegg

Har jeg rett på helgetillegg eller kveldstillegg? Jeg er 17år og jobber fra tidlig om morgenen til ut på kvelden. Som regel er det helgejobber. Men så har jeg lagt merke til at lønnen min ikke er forskjellig fra hverdager og helger, samt dag og kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lest over kontrakten min. Jeg finner ikke "tarrif" noen plass i avtalen, men arbeidsmiljøloven (AML) blir nevnt opptil flere ganger. På punkt nummer 9 i avtalen står det i slutten "Eventuell annen avtale: kveld, helg etter avtale". Hva er tarrif i forhold til aml?

Lenke til kommentar
I UKA!? Det var ganske mye, selvfølgelig har du da krav på helge- og kveldstillegg. Se denne tråden for mer info.

Edit: Du har krav på tillegg hvis du har en kontrakt som omfatter tariffavtalen.

Siden når er 30-50t i uka mykje?, Siste eg sjekka er det heilt normalt. Vanleg 8 timars arbeidsdag x 5 dagar = 40t.

Når om dagane jobbar du, og i hvilken bransje?

Endret av HValder
Lenke til kommentar
I UKA!? Det var ganske mye, selvfølgelig har du da krav på helge- og kveldstillegg. Se denne tråden for mer info.

Edit: Du har krav på tillegg hvis du har en kontrakt som omfatter tariffavtalen.

Siden når er 30-50t i uka mykje?, Siste eg sjekka er det heilt normalt. Vanleg 8 timars arbeidsdag x 5 dagar = 40t.

Når om dagane jobbar du, og i hvilken bransje?

Fra 10-12tiden til 20.00 på kvelden. Forskjellig i helger i forhold til ukedager. Jobber på en bensinstasjon/verksted/båtutsalg så er vel i servicebransjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...