bruerrr Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Hei. Etter å ha lest utallige tråder her greier jeg ikke bestemme meg. Jeg skal investere i en stasjonær igjen og har satt en øvre grense på 12 000,- inkl. skjerm, tastatur og mus. Primærbruken blir spilling, og jeg sikter frem mot smooth eyecandy i form av Starcraft II når det kommer ut neste år. Jeg vil ha en maskin som holder en lav temperatur og som støyer forholdsvis lite. Skjermen skal ikke være noe under 21.5 ". Jeg har sett litt på dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 <---komplett.no gamer-maskin http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428484 <--- BenQ 21,5" Hva tror dere om denne setupen? Er det bedre å gå for et 1024-kort istedet for 2x512 Crossfire som det er her? Da har jeg vel kanskje muligheten til å spe på med enda et 1024-kort etterhvert? Eller?? Endret 8. august 2009 av Generalen Lenke til kommentar
progressiv Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hva med denne pakken på helgetilbud? http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...-pc-gamer-pakke i7 oppsett inkl 24" skjerm og Logitech G15 tastatur? Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Hva med denne pakken på helgetilbud? http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...-pc-gamer-pakke i7 oppsett inkl 24" skjerm og Logitech G15 tastatur? Den så jo slettes ikke verst ut! Vet du noe om det skjermkortet, er det dugendes? og evt hvilken ram som er i denne maskina? Endret 8. august 2009 av Generalen Lenke til kommentar
progressiv Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Skjermkortene er nok ikke det aller vasseste tror jeg, GT230 er vel rebranda 9600GT kort. Men det funker nok greit for all del! Men det kan man jo enkelt oppgradere etter f.eks ett år eller noe... Ram ifølge PB sine nettsider: Minne type DDR3 1066Mhz Installert minne DDR3 9216 MB (3x1G+3x2G) Triple Channel Uansett et godt tilbud dette! Endret 8. august 2009 av progressiv Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Som en alround PC - hvor bildebehandling, videoredigering er sentrale bruksområder i tillegg til spilling er den et godt kjøp. Som en spillPC er det ikke et direkte godt kjøp. Spill er i hovedsak begrenset av skjermkortet sin ytelse, og 2 stk HD 4870 yter klart bedre enn 2 stk GTS 230. Blir vel fort nærmere dobbelt ytelse. Særlig om man spiller på høyere oppløsning vil skjermkort være flaskehalsen. Derfor vil jeg påstå at X3 720 BE oppsettet til komplett sammen med en OK skjerm er et bedre oppsett til spill en Packard Bell PC-en. Endret 8. august 2009 av Bolson Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Som en alround PC - hvor bildebehandling, videoredigering er sentrale bruksområder i tillegg til spilling er den et godt kjøp. Som en spillPC er det ikke et direkte godt kjøp. Spill er i hovedsak begrenset av skjermkortet sin ytelse, og 2 stk HD 4870 yter klart bedre enn 2 stk GTS 230. Blir vel fort nærmere dobbelt ytelse. Særlig om man spiller på høyere oppløsning vil skjermkort være flaskehalsen. Derfor vil jeg påstå at X3 720 BE oppsettet til komplett sammen med en OK skjerm er et bedre oppsett til spill en Packard Bell PC-en. Ok. Har hørt rykter om at det er mange spill som sliter med å kjøre begge skjermkortene. Er dette en stor sak å konfigurere? (Er vel 5-6 år siden sist jeg bygde, da fantes ikke SLI ). Jeg kan selvfølgelig sette sammen en PC i deler, hvis noen orker å gi meg et kjapt oppsett hadde jeg satt pris på det da jeg ikke er oppdatert med noen komponenter Lenke til kommentar
realrealcore Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Du kan jo kikke på tråden min her. Forslaget eg har satt opp kostar rundt 10.000 kroner, og er visstnok eit "bra oppsett". Men, om du er villig til å bruke dei 2.000 ekstra kronene kan du få The alchemist her. Om eg hadde dei ekstra pengane ville eg ikkje nølt med å gå for dette oppsettet. Når det gjeld SLI skal vel dette være enkelt å sette opp? Koble korta saman med ei bru, og sjekk at alt virkar. Eg har aldri gjort det sjølv, men i følge reviews eg har lest skal det være enkelt som fot i hose. Og for spela sin del er vel dette synleg. Dei har berre mykje meir kraft tilgjengelig. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Hvor stor forskjell tror dere at det er på "the conqueror" og "the alchemist"? Den har jo ikke dårlige spesifikasjoner den billigste heller? Lenke til kommentar
realrealcore Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Den kjører nok starcraft 2 utan problem, for å seie det slik. Men det er nok ein betydelig forskjell mellom dei to. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=96974 Amentio har jo en pen sum for alt sett bortifra skjermkortet da de sikkert ikke har dette inne, og kabinettet. Noen tips til andre kabinett som kjøler bra og som det er ok plass i til dette oppsettet(Midi-tower) Men jeg mener å ha lest meg til at nvidia er sli, mens ati er CF...vil da et ATI kort passe på dette hovedkortet? EVGA X58 SLI (det som er satt opp i oppsettet til the alchemist) Hvilket skjermkort bør jeg velge? Endret 8. august 2009 av Generalen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Den kjører nok starcraft 2 utan problem, for å seie det slik. Men det er nok ein betydelig forskjell mellom dei to. Når det gjelder å kjøre Starkraft er nok ikke forskjellen så markant som mange skulle tro når det gjelder ytelse. Velger man HD 4890 kort til The Conquerer, noe som er en 300 - 500 kr i tillegg, tror jeg man knapt vil oppleve forskjell i spillytelse. Men forskjell i pris er betydelig. Som nevnt av undertegnede, Osse og flere - er man ute etter ren spillPC (de fleste spill) så går man ned litt på CPU og går opp på skjermkortløsning, eventuelt PSU for å ha nok til CF. Som også hw.no sin siste test viste, spiller man på high er forskjellen mellom i920 og X3 720 BE fra 0,4 - 3 FPS, da er oppsett med samme skjermkort testet. Med prisforskjell på fort 1 500 - 2 000 kr for HK og CPU, har man da faktisk nesten råd til HD 4890 i CF. Noe som fort gir langt mer gevinst i FPS en CPU. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Den kjører nok starcraft 2 utan problem, for å seie det slik. Men det er nok ein betydelig forskjell mellom dei to. Når det gjelder å kjøre Starkraft er nok ikke forskjellen så markant som mange skulle tro når det gjelder ytelse. Velger man HD 4890 kort til The Conquerer, noe som er en 300 - 500 kr i tillegg, tror jeg man knapt vil oppleve forskjell i spillytelse. Men forskjell i pris er betydelig. Som nevnt av undertegnede, Osse og flere - er man ute etter ren spillPC (de fleste spill) så går man ned litt på CPU og går opp på skjermkortløsning, eventuelt PSU for å ha nok til CF. Som også hw.no sin siste test viste, spiller man på high er forskjellen mellom i920 og X3 720 BE fra 0,4 - 3 FPS, da er oppsett med samme skjermkort testet. Med prisforskjell på fort 1 500 - 2 000 kr for HK og CPU, har man da faktisk nesten råd til HD 4890 i CF. Noe som fort gir langt mer gevinst i FPS en CPU. Takk for et utfyllendes svar. Si at jeg går for the Conqueror med HD 4890 (evt. CF) Bør jeg da investere i en ny, kraftigere PSU? Hvordan vil temperaturen på maskinen bli (Lite interessert i en data som skrur seg av grunnet høy temp under spilling) Noe annet jeg bør tenke på? Vil det gå greit å koble til en SSD i ettertid (mtp. hovedkort og ledig plass i kabinettet)? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 I og med The Conqueror bygger på Antec Sonata III med 500 Watt PSU, vil det være greitt å velge en litt annen kombo kabinett og PSU om CF ønskes. Et prisgunstig alternativ er Antec Three Hundred kabinett, sammen med Chieftec Super Series 750 Watt Modulær. Så langt jeg har forstått er dette en helt grei PSU, og 750 Watt holder til HD 4890 i CF. Nei, jeg tror ikke alt for høy temp blir et problem. Putte inn en SSD senere er kurant, alle kabinett vi snakker om har minst 4 3,5'' plasser og omtrent det samme i 5 1/4'' plasser. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 * 434415 AMD Phenom II X3 720 Black Edition Triple Core, 2,8Ghz, AM3, 95W, Boxed * 354717 Antec Three Hundred 140mm Fan (Without PSU) * 434393 ASUS M4A78-E, Socket-AM2+/AM3 AMD 790GX+SB750, DDR2, Firewire, GbLAN, ATX, 2xPCI-Ex(2.0)x16 * 428484 BenQ 21,5" LCD G2220HD 1920x1080, 40000:1, 5ms, VGA/DVI * 386812 Chieftec Super Series PSU 750W Modulær 14cm Fan, 4x SATA, 2x 6 pin PCIe, 2x 8 (6+2) pin PCIe, 20/24, 80 Plus * 332732 Microsoft Reclusa Gaming Keyboard Sort,Norsk,USB * 333974 OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4GB KIT CL5 w/two 2048MB PC6400 XTC, CL5-5-5-18 * 452054 Plantronics Headset .GAMECOM777 5 kanal Surround lyd med Mikrofon, Volumkontroll * 343343 Roccat Kone Gaming Mouse, 10 button, 4 weights, Ultra quiet * 363717 Samsung DVD-brenner SE-S224Q, 22x, Ekstern Retail (Dual Layer), LightScribe * 343054 Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM * 483033 XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 850MHz, Lite Her tror jeg at jeg har mitt endelige oppsett. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Ser bra ut, men jeg lurer på hvorfor du har valgt en ekstern DVD-brenner. Du klarer deg da med en intern, og kan spare en hundrelapp eller to. Du kan også vurdere en bedre CPU-kjøler. Endret 9. august 2009 av Bolson Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Ser bra ut, men jeg lurer på hvorfor du har valgt en ekstern DVD-brenner. Du klarer deg da med en intern, og kan spare en hundrelapp eller to. Du kan også vurdere en bedre CPU-kjøler. hehe. Dvd-spilleren var nok bare en plukk feil som skal bli retta på. Er ikke Cpu-kjøleren bra nok (iom at den er boxed fra amd)? Tenkte heller jeg kunne investere i det når det blir overklokking( om 6-12 mnd når jeg kjøper det siste skjermkortet og en ssd). Endret 9. august 2009 av Generalen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jo, kjøleren er grei den. Så du kan like gjerne vente 6 - 12 mnd. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360396 <---bør jeg gå for disse rambrikkene i stedet? (OG ikke minst, takler hovedkortet disse brikkene)? og evt denne skjermen? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482707 Noe som kom på tilbud i dag. tenkte å bestille i morgen tidlig, så setter pris på om noen kyndige hadde giddet å svare Endret 9. august 2009 av Generalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå