Gå til innhold

[Løst]Sensasjonsvideo: Hva bør man kreve?

Anbefalte innlegg

Om en har tatt en videosnutt av noe helt sensasjonelt, feks; av en UFO som lander og vesener som kommer ut av den (bare som illustrerende eksempel, men nærmest på det planet) hvor mye bør en kreve for den, og hvem bør en henvende seg til?

Bare at jeg ikke gjør noe dumt eller forlanger for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok satt flere aktører opp mot hverandre. Den som byr høyest får filmen. Dersom det faktisk hadde vært en film av en UFO (eller noe like sensasjonelt) ville jeg heller kontaktet de største mediehusene enn nisseavisene her i lille Norge...

Lenke til kommentar

enn kontakter ikke noe norsk ukeblad hvis enn har noe slikt sensasjonelt.

da kontakter du reuters eller noenn større fisker som er internasjonale

og så kontakter du tv2 til å lage en reportasje av hva du har sett...

eller hvis du er heldig så finner du ut om det er noen filmteam som lager dokumentar om akuratt det du har på tape eller har sett.. da kan du få riktig mye penger ut av det :D

og 1mill bør vel være innen rekkevidde vil jeg tro

Endret av toazty
Lenke til kommentar
enn kontakter ikke noe norsk ukeblad hvis enn har noe slikt sensasjonelt.

da kontakter du reuters eller noenn større fisker som er internasjonale

og så kontakter du tv2 til å lage en reportasje av hva du har sett...

eller hvis du er heldig så finner du ut om det er noen filmteam som lager dokumentar om akuratt det du har på tape eller har sett.. da kan du få riktig mye penger ut av det :D

og 1mill bør vel være innen rekkevidde vil jeg tro

Ikke mer nei.. Håpet at 10 millioner kunne vært gangbart jeg :roll:

Tror ikke jeg gir den over for en million.

Lenke til kommentar

Kjendiser får vel mer enn 1 mill for rettighetene til bryllupet sitt. Da burde en (genuin) UFO-film (eller liknende) være verdt veldig, veldig mye mer. Få deg en agent. Ja, det koster penger, men det er komplett urelevant dersom han kan forhandle frem en pris som er femten ganger høyere enn du ville klart selv...

EDIT: og husk at man kan selge ting på så mange måter. Man kan f.eks. kun selge retten til å få bli den første som viser filmen offentlig. Sannsynligvis MYE penger å hente bare der. Etterpå sitter du fremdeles som eier av filmen, inkl. alle rettigheter.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Prisen kommer vel ann på to ting. Hvor sensasjon det er og om du selger alle rettighetene til videoen. Den første er det kanskje vansklig for en selv å bedømme. Det man selv anser som en sensasjon kan ofte være totalt irrelevant for andre. Det andre er hvor mye av rettighetene du selger. Er det en første visning, eksklusiv eller alle rettigheter til filmen. Er det en sensasjon som uomtvistlig bevis på UFO elns så er 10 mill for en eksklusiv ikke noe problem, selv om folka i UFOen sikkert enkelt kan gjøre filmen din verdiløs ved å eksponere seg selv på en litt bedre måte. (og forsåvidt er det jo ikke Ufo lenger når det er identifisert, men det trenger vi ikke henge oss opp i ;))

Lenke til kommentar

Dersom noen satt på en genuint ekte video av en verdensrevolusjonerende karakter tviler jeg egentlig litt på at de ville spurt på Diskusjon.no. Men jeg har tatt feil tidligere.

Apropos genuint ekte video... jeg tviler på at noen som helst vil være villig til å betale så mye som en femtilapp før de kan få dokumentert ektheten. Noe som vil si at man sannsynligvis må få undersøkt videoen av kompetente og pålitelige kilder før man kan fyker til nærmeste VW-forhandler for å kjøpe seg en Veyron...

Lenke til kommentar
Dersom noen satt på en genuint ekte video av en verdensrevolusjonerende karakter tviler jeg egentlig litt på at de ville spurt på Diskusjon.no. Men jeg har tatt feil tidligere.

Apropos genuint ekte video... jeg tviler på at noen som helst vil være villig til å betale så mye som en femtilapp før de kan få dokumentert ektheten. Noe som vil si at man sannsynligvis må få undersøkt videoen av kompetente og pålitelige kilder før man kan fyker til nærmeste VW-forhandler for å kjøpe seg en Veyron...

Hvor skulle man spurt da mener du? Jeg så det som best å spørre anonymt på en litt ubetydelig plass i første omgang hvertfall. Er ikke interessert i å få VG eller noe hengende etter meg.

Tenkte en kanskje kan vise noen stillbilder. Og så får de vel skrive en kontrakt før de overtar videon. Høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar

Som sagt; først av alt ville jeg skaffet meg en agent. De vet en hel drøss om hvem som bør kontaktes, når de bør kontaktes, hva man bør si, hva man ikke bør si, hva som bør stå i en kontrakt og alt det der. Om videoen faktisk ER ekte burde det ikke by på noen problemer å legge ut noen tusenlapper til en agent, med tanke på at h*n sannsynligvis kan gjøre deg mange ganger rikere enn du ville klart på egen hånd ;)

Men stillbilder som bevis hørtes VELDIG tynt ut med mindre det er snakk om helt spesielle greier. Har mer tro på at filmen i sin helhet må gjennomgåes fra ende til annen av opptil flere instanser før den kan stemples som "sannsynligvis ikke falsk"...

Lenke til kommentar

Jada fikk med meg forslaget om å skaffe 'agent'. Men hvorfor på død og liv "først av alt"? Hva var i veien med å lufte det her "først av alt". Det var jo sånn jeg fikk det tipset.

Og har aldri hevdet at stillbilder skulle kunne være "bevis" .

Tenkte bare det kunne gi dem en indikasjon på om de var interessert eller ikke.

Men ok. takk for tipsene. Vi får se da.

Lenke til kommentar
jeg hadde aldri brukt flere dager på å sitte her å diskutere med folk hvis jeg hadde sittet med noe så unikt materiell .. så voldsomt spennende kan det ikke være tenker jeg..

Har ikke sittet og diskutert. Bare svart på et par innlegg jeg. Det er andre som diskuterer.

Lenke til kommentar
det jeg mener er at du fortsatt sitter å svarer og spørr .. og så sier du.. "vi får se" .. det lyder ikke ut som om det er så sensasjonelt.. hvis du har noe

Ærlig talt, vær nå litt mer bevisst da. Ja jeg stilte et spørsmål - og gav en korrigerende kommentar. Og ang uttalelsen "vi får se", betyr ganske enkelt at jeg ikke har tatt noe endelig standpunkt hvordan jeg skal gripe dette an.

Får man be om at man gir meg en liten sjans her takk. Det er vel ikke noe som haster og må skje på flekken..?

Hva noen som helst tror om hva det er, bryr meg ingenting. Har ikke vært ute etter at noen skal tro på noe. Og kommer heller ikke til å opplyse noe her.

Da sier vi oss ferdig med dette. Kan godt stenges.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Hva forventet du egentlig?

Rådføring med en hel haug av ukjent personer gir deg ikke alltid det svaret du vil ha. De fleste er "mett" på sensasjoner og løfter litt på øyelokket når det presenteres.

Du bør ta deg en runde i tenkeboksen og legge en plan på hvordan du skal få melket sensasjonen din mest mulig, så kan du heller komme tilbake og si "I told you so"..... Janteloven og alt det der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...