fatboy130 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ok, skal prøve å forklare problemet: Korte slutter bare å virke når jeg starter et spill, altså svart skjerm. Vifta lever sitt egent live, noen ganger øker den etter det stopper og noe gang stopper den. Det hjelper ikke å trykke på reset, man må holde inne Power knapen til det stopper, så kan man start igjen slik at det virker. Har test med ny installasjon av driver, og OS: Vista (32 & 64) & Windows 7 (64) og samme problem. Har kjørt 12 timer memtest på ram, og ingen feil. Har kjørt OCCT og da krasjer den på GPU testen 1min in i testen. Den siste GPU tempratur jeg ser før den krasjer er 56 grader. Komponenter i system: HK: eVGA 750I FTW (Nyest Bios) CPU: Intel E 4400 (2Ghz, 1mb) RAM: Corsair TWIN2X PC8500 DDR2 4GB KIT CL5 3D: XFX GTS 250 (512mb) PSU: Corsair HX620W Håper noen kan komme med noen tips/hjelp. takk på forhånd Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Etter som du får samme resultat unasett OS, så kan det virke som det er feil med GPUen når den skal ta seg av 3D programmer, for eksempel slike som spill. Regner med at kortet virker helt fint i 2D, altså i Windows og andre programmer slike som Word etc. Kortet krasjer kun når du skal spille eller kjøre 3D tester på kortet? Temerapturen er helt i orden, ikke for høy i det hele tatt, så jeg ville prøve en RTM på det kortet fordi som sagt, virker som det ikke greier å kjøre 3D i det hele tatt. Hvor lenge siden er det du kjøpte kortet da? Lenke til kommentar
kvams Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 da benytter jeg meg også av denne tråden, jeg har ati 4850HD også nå jeg skal spille cs 1.6 bf2 cod4 osv, så kommer dette opp http://kvams.net/omfg.jpg kortet mitt er snart 1 år gammelt har prøvt med forsjellige drivere også vista 32 bit windows xp 32bit og 64 bit windows 7 64 bit nå kjører jeg windows 64 bit, det funket jo bra for 1 mdn siden noen som vet hva som kan være feil? thx Lenke til kommentar
fatboy130 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 hemm, kan virke som det er noe med GPU når den skal jobbe med 3D ja. Har ikke noe problemer når jeg kjører 2D. Har test å kjøre Blu Ray film i loop i natt og ikke noen feil. Korte ble kjøpt ca 4-5 månder siden så ikke noe problem med garanti på det. Har fått lånt meg et 3dkort i dag å skal test om jeg får feil på det. Er litt usikker på det HK, ble kjøpt som Demo hos Komplett.no vet ikke om de tester kort med 3D programer. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) fatboy130, hvis du har kjørt en Blu-Ray film hele natten uten feil, men kortet fortsatt får hikke på spill og andre 3D programmer, vil jeg si at det er feil på kortet. Det er jo skjermkortet som tar seg av 3D og ikke hovedkortet hvis jeg ikke er helt på jordet da. Dette er da en garanti sak ja. Det samme skal gjelde hovedkort hvis det er feil på det, uansett om du kjøpte det som demo kort fra Komplett, det er 1 års garanti på det også. Om de tester kortet (regner med at du mener HK) med 3D programmer vet jeg ikke. kvams, jeg tror probelmet ditt er software, altså driver problemer og ikke så mye hardware. Det du kan prøve er å laste ned Driver Sweeper og installer programmet. Avinstaller så ATI driveren via Kontroll panelet og restart PCen i sikker modus. Kjør så Driver Sweeper for å fjerne alle spor etter ATI driveren. Restart så PCen igjen i normal modus og installer driverne igjen. Endret 8. august 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
fatboy130 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Ok, nå har jeg fått lånt meg et ATI HD 4870 kort og testa. GPU testen i OCCP program = Krasje Men med det korte så klarer den å kjøre Crysis, men virker som det ikke er helt stabilt, det flimrer/henger litt inni mellom og Vifta gåt opp og ned i turtal unormalt mye. Trur ikke det er noe justering av vift er på grund av varme. I CPUID Hardaware Monitor program så er Minimum Temp. 46c og Max 63c (ca 1time i crysis). Bare lurer på om det kan hver PSU som har begynt å ble slitt over Rails som lever strøm til 3D korte kansje. Skal dra å test XFX 250 GTS korte mitt hos en kompis som har samme PSU og HK som meg i morgen. Vis det funker hos han så må det hver noe med PSU, skule jeg tru. Aaargh klikker snart i vinkel!!!!!!!! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det er jo godt mulig at PSUen ikke leverer nok på 12V railen, men den PSUen din har 3 x 12V 18A rail som tilsammen skal kunne levere 54A og det burde være mer enn nok til oppsettet ditt. Fant en test av PSUen din som Hardware secrets hadde gjort, og de hadde belastet den med 750W (120%) uten at PSUen knelte. Først da de prøvde med mer enn 750W fikk de problemer. Dette betyr ikke at din PSU er i orden, den kan slite med 12V railen. Og fordi du opplevde det samme med et HD 4870 kort i OCCT kan det enten være PSU eller feil med HK. Vanskelig å si dessverre. Har selv et Sapphire HD 4870 kort, og hadde litt problemer med det i Crysis, Fallout 3 osv, så jeg har låst GPU frekvensen til 750 MHz og setter viften til 40% når jeg spiller for å unngå tull med kortet. Brukte Rivatuner til dette da. Flashet også BIOS på kortet til seneste versjon fordi det var mye tull i begynnelsen med skjermkortet. Lenke til kommentar
fatboy130 Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Fikk test korte mitt hos en kompis i dag, han har samme samme PSU, HK og samme xfx 250 GTS kort. Hanes klarte Stress teten men min krasja. Så er nok som "Chavalito" har sakt, at det er sikker no tull med GPu når den regner ut 3D programer. Klarte faktisk å F... opp Vista installasjon på maskin. Fikk bare opp "Bootmgr is missing" etter restart. Så tokk litt litt extra tid å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå