Lifeform Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hei, Jeg har ingen erfaring med disker som står i RAID før nå. Har fått tildelt to disker som en bekjent av meg har hatt i RAID på sin PC. Problemet er at når jeg kobler på disse to diskene, kjøpte nytt PCI-kort i dag hvor jeg har koblet på de to nye diskene, pga jeg bare har 2 SATA porter på hovedkortet mitt. Noen som kan hjelpe her ? Ønsker altså bare å få bootet original HDen min med Windows XP og hentet ut dataene fra disse to diskene. Jeg får i starten opp noe RAID-utility hvor valgene er Create RAID set, Delete RAID set, Rebuild Mirrored set, Resolve conflict og Low Level Format. Livredd for å gjøre noe galt her og gjøre diskene ubrukelige. Fint om noen har noe tips her til hvordan jeg kan få bootet maskinen med XP... Life Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Skal du hente ut RAID disker med data på og spesielt om han har brukt HK RAID så MÅ DU bruke samme kontroller. Det vil si at du må ha HKet i RAID modus om han har brukt det og koble det på portene som er på HK. En annen kontroller vil ikke forstå oppsettet i det hele tatt om de ikke er av samme type og serie. Men du er egentlig ute etter å bruke disse 2 diskene som vanlig eller skal du hente ut data av disse diskene som har vært i RAID? Vanlig oppsett skal gå greit med den 3 disken din, men som sagt du må ha samme kontroller for de 2 andre diskene om det ikke er Linux eller Windows software RAID. I så fall skal det bare være å boote på vanlig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå