Gå til innhold

Maskinen fryser etter min med hdd plugga i

Anbefalte innlegg

God kveld kjære hardware.no brukere.

For noen dager siden installerte jeg Win 7 RC (32-bit) på maskinen min. Jeg tok vare på alle dokumenter, musikk og spill på en ekstern harddisk. Når jeg sitter uten hdd'en plugga i så er alt helt fint. Men når jeg plugger inni hdd'en og etter noen minutter så fryser maskinen seg. Det skjer alltid når den eksterne hdd'en er plugget inni maskinen. Samme tidspunkt hele tiden (tror jeg). Jeg begynte først å lure på om det var noe virus innpå hdd'en, men er usikker.

Tempen er grei, og minneconfig i BIOS er også grei.

Er usikker på hva det kan være, om det hjelper å starte i sikkermodus og skanne hdd'en for virus (avast!).

Må først høre deres råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God kveld kjære hardware.no brukere.

For noen dager siden installerte jeg Win 7 RC (32-bit) på maskinen min. Jeg tok vare på alle dokumenter, musikk og spill på en ekstern harddisk. Når jeg sitter uten hdd'en plugga i så er alt helt fint. Men når jeg plugger inni hdd'en og etter noen minutter så fryser maskinen seg. Det skjer alltid når den eksterne hdd'en er plugget inni maskinen. Samme tidspunkt hele tiden (tror jeg). Jeg begynte først å lure på om det var noe virus innpå hdd'en, men er usikker.

Tempen er grei, og minneconfig i BIOS er også grei.

Er usikker på hva det kan være, om det hjelper å starte i sikkermodus og skanne hdd'en for virus (avast!).

Må først høre deres råd.

F;rste eliminering vil vel v're aa teste den i en annen pc for aa se om det samma skjer der...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til nå har jeg funnet ut av at det er noe galt med RAM brikkene. Har ikke testet i memtest, men har prøvd 1 og 1, og alle 4 ser ut til å være defect. Men dette skjedde ikke før med XP.

Så jeg lurer på om det er andre som har problemer med RAM og Windows 7. Om det er RAM brikkene eller om det kan være Windows 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...