ChillyWilly Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Har kjøpt nytt HK og CPU. Kjøpte også Noctua cpu kjøler da jeg tenkte jeg skulle overklokke den nye i7 920. Hos komplett står det jo at viften støtter denne cpu (socket 1366), så da tenkte jeg alt var greit. På orginal cpu viften ser jeg nå at det er en 4 pin kontakt der, mens på noctua har 3 pins kontakt. Kjipe er at jeg har montert viften m pasta til cpu. Må jeg fjerne viften, eller kan jeg kjøpe en overgang fra 3 til 4 pins? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Du plugger den bare på 3 av de 4 pinnene, hvilke er åpenbart om du ser nærmere på festene. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Ser ut til at man kan klipse det på 3 stk ja. Jeg kan jo starte opp og se om vifta går rundt, evt flytte den om den ikke går. Takker for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Sjekk også BIOS menyer, det kan være en hvor du skal velge om du har 3-pin eller 4-pin vifte. Dette har med styring av turtall å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå