Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Heisann Nettopp kjøpt meg en Macbook pro 13, og er strålende fornøyd med både OS X og selve maskinen. Men har lagt merke til at det av og til kommer en klikkelyd fra harddisk når eg beveger den, f.eks når eg løfter den opp fra bordet. Lyden varer i rundt i et halvt sekund, og gjentar seg ikkje hvis eg fortsetter å bevege den. Høres nesten ut som om leserhodet i harddisken kommer nedi disken, eller at den flytter leserhodet brått til hvileposisjon for å beskytte harddisken. Bør jeg bekymre meg for dette, eller er det normalt? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Det er sansynlig vis sikkerhetsfunksjonen som skal hindre pickup-en å komme i kontakt med platene Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Regner med det, disken hadde vært ødelagt nå hvis ikkje. Var vel overfølsom da... Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Har akkurat samme maskin, men jeg har ikke hørt denne lyden... Om du vil sjekke disken for feil, så kan du gjøre det ved å sette inn "Applications Install DVD"-platen som fulgte med maskinen, starte maskinen på ny og holde nede knappen "D" under oppstart. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Samme "problemet" eg har. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Som sagt, jeg har ikke problemet. Lyden kan indikere en feil på harddisken. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjørt ekstensive tester for å vinne ut hvorvidt dette er tilfelle eller ikke.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Lyden forsvant når eg deaktiverte SMS (sudden motion sensor), så for min del er problemet løst. Er snakk om en firmware oppdatering på apple-forumet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Ville ikke anbefale å deaktivere Suddem Motion Sensoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå