Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken kalkulator? kjemi 1 +2, fysikk 1, matte 1p+2p (mongomatten;))

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9860-serien er knallgode kalkulatorer, og tillatt. Hold deg unna de billigere modellene, det er frustrerende når man må vente på kalkulatoren, og det trenger man ikke med 9860.

Søk på Casio 9860 emulator og du får prøvd den på pc - med identisk interface.

Egentlig trenger du ikke så avansert kalkulator i de fagene du nevner. Har du ikke mulighet til å bruke pc-kalkulator da? Med kunnskapsløftet og alt det tullet der? Vurder om det virkelig er verdt å betale mye for en kalkulator du ikke får spesielt mye bruk for.

Lenke til kommentar
Er casio fx 9860G en bra deal? Er den "tillatt"? Skal som dere ser ikke på noe professorniå i matten, men kalkisen skal også fungere i de andre realfaga.

Den kalkulatoren fordi jeg får en ny til halv pris hvis jeg vil. Mongomatten fordi jeg har gått dramalinja og der er mongomatte eneste tilbud. Fikk fire og vil forbedre karakteren (har fem og over i de andre fagene). Realfagene fordi de gir meg poeng, noe jeg trenger=)

Lenke til kommentar

Halv pris på en kalkulator til rundt tusenlappen er ikke så god en deal når du kan klare deg med en billigkalkulator. Selv bruker jeg en kalkulator til 149,- elns - og det er alt som trengs til matte på universitetsnivå.

Men har du ikke mulighet til å ta med pc og bruke på den delen av tentamen/eksamen der det er tillat med hjelpemidler da?

Lenke til kommentar
Halv pris på en kalkulator til rundt tusenlappen er ikke så god en deal når du kan klare deg med en billigkalkulator. Selv bruker jeg en kalkulator til 149,- elns - og det er alt som trengs til matte på universitetsnivå.

Men har du ikke mulighet til å ta med pc og bruke på den delen av tentamen/eksamen der det er tillat med hjelpemidler da?

Hm. Du er inne på viktige saker;) Dette skal jeg sjekke opp. Ringer rundt i morgen. Takk! Er det forresten veldig stort nivåhopp fra 1+2p til R1 (eller hva det heter nå)? Jeg spør, for om jeg tar sistnevnte får jeg i tillegg realpoeng... Men ikke noe vits i realpoeng om jeg ikke får 5 eller 6. Har ikke tatt i en mattebok siden ungdomsskolen, er 23 år nå:/ hehe=) Men pleier ikke være helt tapt bak en vogn...

Lenke til kommentar

Nivåhoppet er vel forholdsvis stort, og det er egentlig lite vits om du ikke har interesse for matte / ikke trenger det videre. Skal til mye mer for toppkarakterene i realfagsmatte.

Alt går ann om man vil; Vet om folk som nesten har strøket på vgs-matten som klarer seg fint høyere opp - man kommer langt om man åpner boken og gjør et forsøk.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefalt deg å vurdere å heller gå for realfagsmatten da du allerede ser ut til å konsentrere deg rundt realfag med din fagkombinasjon. Med R1(+R2), FY1, KJ1 og KJ2 så har du et veldig godt grunnlag innen realfag og en kombinasjon som er grunnlaget (og nødvendig!) for veldig mange studier videre, bl.a. medisin og ingeniør :) Ta den kombinasjonen og det blir et utrolig godt grunnlag for uansett hva du velger av videre studier (og du holder alle muligheter åpne!)

Det er kombinasjonen jeg ville anbefale som beste utgangspunkt for videre studier om du ikke allerede har bestemt deg sikkert for en retning/yrke.

Prøv i størst mulig grad å unngå skippertak og hold deg til jevn og systematisk jobbing så går det bra! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...