Gå til innhold

Hardware.No Forum før og nå!

Anbefalte innlegg

Før fikk jeg mange svar på mange rare spørsmål, nå mener jeg forumet flommer over av tullinger som vil ha tips om hvor man kan kjøpe et skjermkort osv. Meningen med forumet, som etter min mening er diskusjon av hardware sammenlikninger og funksjonalites diskusjoner og få folk ut av leie kniper, har nå blitt vannet ut i "er WD noe bra?" type spørsmål.

Jeg liker norsk som språk, men jeg må utenlands for å få svar på spørsmålene mine nå. Kan forum moderatorene lage noe sånt som elite forum eller noe, da hadde jeg giddet å hjelpe noen likesinnede.

:shrug:

Troxx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur faktisk de fleste er enig, men det som har skjedd er at flere og flere er blitt bevisst over at HW-forumet er plassen som man får hjelp.. Det er bare så j***a synd at folk ikke kan lese hva som er skrevet før om de sakene som de ønsker svar på... Man blir liksom lei av sp.mål som man har svart på endel ganger før... :o

Uansett, man kan og bare se en annen vei istedenfor å svare på disse trådene, for det finnes gullkorn iblandt her da... :)

Lenke til kommentar

Tja jeg har hengt på forumet til HW.no siden starten (på delphi) og imo så er det flere diskusjoner rundt hardware og det andre du etterspør nå enn før. Men nå er forumet så sinnsykt mye større og med størrelsen kommer også de mindre interesante trådene slik at godbitene kan bli vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Et eliteforum vil det være umulig å opprette. Hva skulle inntakskravene for det være?

- Antall meldinger? Neppe, folk som poster 100 meldinger i uka i søppel er ikke nødvendigvis noen elite-folk på hardware

- Seriøsiotet på poster? Hvem skal bedømme det? Og ikke minst: Når er man seriøs?

Man kunne fint ha plukket ut 15-20 stykker lett fra foumet her som "alle" vet er seriøse folk, men det er litt lite for et forum. Videre så kan man sikkert plukke ut flere hundre til som også fortjener en slik plass, men som det vil bli langt vanskeligere å plukke ut grunnet mindre profilering. Jeg tar ikke på meg den jobben med å bedømme folks generelle seriøsitet for å plassere dem i et elite-forum.

Det har vært tatt opp før det å lage et forum i sammenheng med at man har vurdert å lage deler av hardware en betalingstjeneste, men dette er uansett noe fram.

Er helt enig i at det er noen folk på forumet som slenger ut mye unødvendige kommentarer, informerer om ting som er helt feil og lignende, men man kan ikke fjerne alt slikt heller. Som moderatorer prøver vi å luke ut de grove tingene. Jeg tror ingen, inkludert de virkelig seriøse på forumet her (som det helt klart er noen av) er tjent med en slik todeling av forumet. Hvis man putter "alle som kan noe" i et forum får de jo aldri vist hva de kan fordi alle kan alt og ingen spør om noe (i ytterste konsekvens selvsagt).

Lenke til kommentar

:grumpy: enig i at det er eit problem....

men problemet er ikkje bygdetullinger, men heller fjortisfaktoren! det ser vertfall slik ut på språkbruken...

det er enkelt å lage eit eliteforum... :woot:

man krever registrering med fullt namn, bekreftelse vis mobiltelefonen (gjerne manuelt med sms)....

man trenger ikkje vise namnet i profilen, men moderatorene kan stenge ute personer, og ikkje brukerkontoer...

tviler på at dette blir ein realitet, men det hadde vært fint med ein mulighet for å svarteliste brukere slik at man kan velge kven sine meldingar ein vil lese...

Lenke til kommentar

Hva med å la folk med over 500 poster ha tilgang til elte-forumet? Da slipper vi jo de som netopp har registrert seg og er ute etter å kødde. Jeg tviler på at folk med over 500 poster er "useriøse". Det kan egentlig være 400 poster eller noe slik da.... hva synes dere?

Lenke til kommentar
Hva med å la folk med over 500 poster ha tilgang til elte-forumet? Da slipper vi jo de som netopp har registrert seg og er ute etter å kødde. Jeg tviler på at folk med over 500 poster er "useriøse". Det kan egentlig være 400 poster eller noe slik da.... hva synes dere?

Nei det kan du vel ikke mene. Tenk deg alle de tulle postene det blir av det da.

har vert trofast medlem siden jan 2002 men har ikke så mange poster og kanskje en useiøs en.

EDIT: trykkleif

Lenke til kommentar

Er jo en mulig løsning, men da får man med alle de som skriver en masse tull bare for å få mange poster. De som svarer selv om de ikke vet ka de snakker om osv. Er en del av de her.

Blir vanskelig å få til et slikt forum, men det hadde ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar

Jeg har sett noe slikt på andre forum, og det fungerer. Jeg tviler STERKT på at noe gidder å tulleposte 500 poster for å tilgang til Elite-forumet, dessuten er ikke tulleposting lov, og brukeren blir dermed utestengt. Jeg synes at det er verdt forsøket.

Lenke til kommentar

Vil tro det er vanskelig å få laget et system som fungerer..

Som sagt så vil det bli mye "drittposter" hvis vi skulle ha en grense på 500 poster.

Men hva med å si det slik:

Et "vanlig" forum der alle har tilgang, men når de passerer 100/200/300 poster, så får de tilgang til eliteforumet. Men hvis en jævla post er "useriøs" eller drittpost, så ryker man rett ut uten varsel (fra elite forumet), da må man evt sende 100/200/300 nye poster for å få tilgang igjen. Jeg vil neppe tro at "spamerne" gidder å sende 200 poster for å få sende 1 drittpost på elite-forumet, for så å sende 200 nye.

Hvis det er så strenge krav på elite-forumet så vil nok de aller fleste tenke seg om to ganger før man poster, og ikke som nå..

Nei, vet ikke jeg, var bare et lite forslag

Lenke til kommentar

Forslagene som det kommes med her er det alt for mye jobb å administrere og hensikten er heller liten. Det er viktigere å moderere det eksisterene forumet kraftigere, men det vil selvsagt medføre at en del poster og tråder bli slettet og folk blir sure.

Personlig er jeg for kraftigere moderering enn det som foregår i dag, men ikke med innskjerpede regler, mer at man luker ut unødvendige tulleposter og ting som åpenbart er feil. Dette medfører en god del fordeler, men også noen ulemper. Kjenner jeg brukerene av forumet rett så er det ulempene som kommer til å komme fram i klager ganske fort.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Troxx her ja. Det er alt for mange spørsmål fra nykonfermanter som lyder: Hva synes du om dette oppsettet, Intel vs AMD, Gforce vs ATI, Skal kjøpe meg ny PC, er dette bra? osv osv...

Det kan være greit å stille spørsmål om ett oppsettet er bra osv, men hallo.... Når man plukker komponenter fra øveste hylle, og kun komponenter som har gjort det bra i tester, Så tror jeg det i grunnen de poster kun for å vise seg fram, regner med at de fleste slike poster ender med at det ikke blir noe kjøp. pluss at det ofte er postett nesten like oppsett mange ganger tidligere.

Har også sett personer som svare på innlegg, og kommer med gode råd, bli mobbet forde det er noen skrivefeil i posten. Merket meg att modelatorene ikke slo ned på dette. Det finnes faktisk mennesker der ute med lese og skrivevansker som har noe å bidra med, men som vergrer seg mot å skrive innlegger her. Jeg er i blant disse personene. (Har høgskole utdanning i informatikk, og kan litt om data)

Å iron_knuckle: så er jeg også en bygde tulling :woot: og er i grunnen ganske stolt av det.... :wink:

Lenke til kommentar

Dette problemet har vært diskutert på alle forum jeg har vært på til nå.

Det som jeg ser på som kanskje den beste løsningen, er å gi moderator status til ganske mange personer på den "Elite" forum delen, som banner folk fra der som skriver useriøse poster.

Sånn at alle har tilgang dit, men blir luket ut visst de ikke oppfører seg.

Men det er nå sånn jeg ser det da.

--------------------------

Et annet er at du tar de 15-20 personene som du _VET_ er seriøse, og gir de muligheten til å invitere folk til å poste der.

Problemet her er jo da at folk som har noe nyttig å komme med kanskje ikke blir invitert.

Men det er en mulighet.

Og man merker fort om en person er seriøs, eller om han bare er ute etter å øke postcounten sin.

Mvh.

Vimsen

Lenke til kommentar

Har vært her en stund nå og jeg synes det er en god del mer "Hvilken disk/Hvilket skjermkort/Hvaslags ditt og hvaslags datt. Vil tro denne elite forum idéen kan fungere, men da må det bli noe ala det JoaJoa sier. En grense på antall post for å få tilgang og en ganske sterkt moderering av denne forumdelen. Evt. flere moderatorer må til da. :-?

Lenke til kommentar

En ulempe med et elite forum blir jo at alle 1337erne henger der og alle sliterne henger der, og hvis du er en sliter, så er det ikke sikkert du får et bra svar på en seriøs post heller, for alle 1337erne henger jo på 1337 forumet.

Hva med oss vanlige dødelige? :(

Nei, moderer heller litt annerledes/kraftigere/bedre, sånn som desertglow snakket om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...