Gå til innhold

Trenger hjelp med oversetting!

naijs

Anbefalte innlegg

Er for tiden i saudi-arabia på jobbing, og har kjøpt et smykke til søsteren min med navnet hennes på arabisk.

Hun heter Marit, og det jeg lurte på var om noen hvet hvordan dette skrivest på arabisk? Hadde vært bra å fått det bekreftet at det er rett! ;-)

fint med link til en side der en kan oversett også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Google Translate funker fjell

Hva betydde det? At Google Translate er bra eller dårlig? Eller noe helt annet? Jeg synes generelt at det er en stor fordel om folk som skriver i et språkforum, uttrykker seg noenlunde forståelig.

Du skjønner godt hva jeg mener. Hva er egentlig vitsen med å dra opp en 1 mnd gammel tråd for å være OT, og sette spørsmålstegn rundt et uttrykk brukt av mange?

Dessuten funker google translate fjell. Vist du ikke greier å oversette til arabisk der, greier du det vel aldri.

Lenke til kommentar

Google translate har fortsatt ikke lært seg å oversette Marit til arabisk så vidt jeg ser.

Prøvde noen andre navn som den klarte fint:

Knut - كنوت

Bjørn - يحمل

Anna - أنا

Marianne - ماريان

Men Marit blir "bare" Marit, sammen med en del andre som Kjellrun, Gunda, Torbjørn, Bjarte og Magne.

Lenke til kommentar
Du skjønner godt hva jeg mener. Hva er egentlig vitsen med å dra opp en 1 mnd gammel tråd for å være OT, og sette spørsmålstegn rundt et uttrykk brukt av mange?

Vitsen var åpenbart at jeg lurte på hva dette uttrykket betydde, siden jeg verken har lest eller hørt det noen gang før jeg så det i ditt innlegg. Jeg tror neppe det er brukt av på veldig mange, Og jeg synes fortsatt det er bedre å uttrykke seg klart og konsist så alle skjønner hva man mener framfor å bruke meningsløse uttrykk.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Vi avisfolk lever et langtfra innestengt liv, snarere tvert i mot. Men du kan selvsagt ha rett i at jeg kanskje vil høre uttrykket flere ganger etter hvert, iallfall hvis jeg skulle dumpe borti miljøet du tilhører. Uansett er jeg motstander av meningsløse uttrykk når det finnes meningsfulle uttrykk man kan bruke i stedet. Men det kan jo ha med jobben min å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...