Gå til innhold

Noen måte å påvirke pelsindustrien på?

Anbefalte innlegg

Religiøs, eller humanitær eller etisk overbevisning, alt etter hva du vil kalle det.

Og ja. det er vel mange som er imot pels, som står der og demonstrerer i skinnjakka si...

To ting som du ikke må gjøre iallefall.

1. "befri" pelsdyra. se overnevnte begrunnelser m.t.p. nærmiljø og hurtig død.

2. Kaste kake eller på annen måte ødelegge pelsen til dem som går med pels. Hva gjør de? Jo de går til butikken og kjøper en ny pels ;)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For mange er det greit å bruke skinn og hår fra dyr, men om hårene sitter fast på skinnet er det plutselig forferdelige greier.

Det "hårløse" skinnet kommer vanligvis fra kuer, og er derfor et sideprodukt fra kjøttproduksjonen. Hår som brukes løst blir vanligvis produsert uten å ta livet av dyr. Skillet går på når det er greit å avle/ta livet av dyr. Noen mener det greit i alle sammenhenger, noen mener det er greit hvis man spiser dem, og noen mener aldri.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling likeså. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte. I henhold til retningslinjene ble '6' innlegg slettet fra tråden.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Er problemet pels i seg selv, eller behandlingen av dyrene?
Min erfaring er at dette er en religiøs overbevisning og som alle religiøse overbevisninger er de inkonsekvente og ulogiske. For mange er det greit å bruke skinn og hår fra dyr, men om hårene sitter fast på skinnet er det plutselig forferdelige greier.

Forholdene pelsdyr lever under blir bare brukt som påskudd for å legitimere sin religiøse overbevisning. Det forekommer selvsagt at pelsdyr lever under dårlige forhold, og det er synd at det kun er kultfolk som setter søkelyset på dette.

Jeg syns dette var et ganske usaklig og urelatert svar. Om du skal diskutere religion kan du gå på en annen tråd. Jeg har ikke et religiøst synspunkt, men syns dårlig behandling av dyr blir tatt for lett på.

Lenke til kommentar
Jeg syns dette var et ganske usaklig og urelatert svar. Om du skal diskutere religion kan du gå på en annen tråd. Jeg har ikke et religiøst synspunkt, men syns dårlig behandling av dyr blir tatt for lett på.
Jeg forteller bare om mine erfaringer etter disjusjon med mange som sier de er mot pelsdyrindustrien. Jeg har fremdeles tilgode å møte en slik person som faktisk er interessert i å forbedre forholdene til disse dyrene. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er urelevant eller usaklig.

Ville du være med på å støtte en pelsfarm hvor dyrene fikk en mer "human" behandling?

Lenke til kommentar
Jeg forteller bare om mine erfaringer etter disjusjon med mange som sier de er mot pelsdyrindustrien. Jeg har fremdeles tilgode å møte en slik person som faktisk er interessert i å forbedre forholdene til disse dyrene. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er urelevant eller usaklig.

Ville du være med på å støtte en pelsfarm hvor dyrene fikk en mer "human" behandling?

Ja, selv om jeg misliker noen form for behandling av dyr så er det bare på grunn av min personlige mening, jeg innser at det er ulogisk å ville stenge ned hele industrien. Problemet er at mishandling oppstår så ofte og så lett.

Lenke til kommentar
Ja, selv om jeg misliker noen form for behandling av dyr så er det bare på grunn av min personlige mening, jeg innser at det er ulogisk å ville stenge ned hele industrien. Problemet er at mishandling oppstår så ofte og så lett.

Er du sikker på at det ikke allerede finnes en slik pelsfarm i Norge?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...