Gå til innhold

"Vi skal ikke be for deg"-tråden

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide å lage en ikke-kristen versjon av denne tråden, da det ikke bare er religiøse som har omtanke for folk de kjenner på forumet.

[copypasta+redigering av post fra skjeggnorris]

I denne tråden kan du komme med ønsker om omtanke for deg selv eller noen du kjenner - eller noen du ikke kjenner for den saks skyld.

Om du er ikke-troende eller troende, kan du bli skrevet opp på listen under, slik at folk kan vite hvem som tenker på dem.

Om du har et spesielt ønske, kan det få "tenkerene" til å føle seg litt mer "komfortable" om du forteller hva det gjelder, men helt generell tanker er det intet galt i å be om.

Denne tråden skal ikke være en diskusjon om temaet "har bønn noen effekt?".

[/copypasta+redigering av post fra skjeggnorris]

Og kom gjerne med forslag til hva som kan løse problemene hvis dere klarer å tenke på noe.

- Vi tenker på deg: -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at overskriften din er litt lite engasjerende? Men takk, du. Kan du være så snill og ha litt omtanke for min situasjon, jeg kjenner meg lite respektert for mine meninger her på dette forumet. Av og til blir jeg og mine meningsfeller til og med kalt for idioter eller tåpelige. Håper du har litt empati for vår situasjon.

Lenke til kommentar

Sender også en omtanke om forståelse, kunnskap og fred i verden fremfor idiotiske dogmatiske og menneskefientlige religioner.

Vi var alene før og er alene nå... :)

Og en takk til Andre1983 for omtanken han har for andre medmennesker og lager en slik fin tråd!

DNAmen

Lenke til kommentar

Lever en alene har du jo stort sett ikke andre å ha omtanke for da... :) Det blir noe annet når du har unger og kjærring å ta vare på også :-)

Det at en må være en religiøs tulling for å ha omtanke og kjærlighet for andre, mennesker som dyr, er jo bare tull. Tvert i mot vil jeg si, for jeg møter langt større forståelse og innsikt hos folk som ikke lar seg styre av religiøse doktriner og annet vissvass... De prøver å se det naturlige i ting og har ikke sperrer som sier at ditt og datt er synd og ditt og datt er ikke synd, noe som i de aller fleste tilfeller er tull.

Så isteden for bønnesvar sier jeg heller: Måtte tilfeldigheten stå deg bi :D

Lenke til kommentar
Lever en alene har du jo stort sett ikke andre å ha omtanke for da... :) Det blir noe annet når du har unger og kjærring å ta vare på også :-)

I beg to differ. Å gi omtanke til andre betyr ikke at de må dale ned i fanget på deg først. Det går fint an å engasjere seg i mennesker utenfor din nærmeste omgangskrets, også.

Lenke til kommentar

I beg to differ. Å gi omtanke til andre betyr ikke at de må dale ned i fanget på deg først. Det går fint an å engasjere seg i mennesker utenfor din nærmeste omgangskrets, også.

Det vet jeg, de trenger ikke å dale ned i fanget på deg nei. :) Det er flott at noen gjør det, for all del, men du har ikke den samme omtanken for en fremmed som du har for kone/mannen/ungene dine. Ihvertfall har ikke jeg det.

Lenke til kommentar
Det vet jeg, de trenger ikke å dale ned i fanget på deg nei. :) Det er flott at noen gjør det, for all del, men du har ikke den samme omtanken for en fremmed som du har for kone/mannen/ungene dine. Ihvertfall har ikke jeg det.

Nei, det kan godt være man ikke har. Men poenget mitt er at det ikke er noen automatikk i å leve alene og å ikke ha noen andre å ha omtanke for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Antar at overskriften din er litt lite engasjerende? Men takk, du. Kan du være så snill og ha litt omtanke for min situasjon, jeg kjenner meg lite respektert for mine meninger her på dette forumet. Av og til blir jeg og mine meningsfeller til og med kalt for idioter eller tåpelige. Håper du har litt empati for vår situasjon.

Ja, jeg har ofte tenkt på akkurat det der.

Jeg har de siste tre årene sett kristne komme, bli "mobbet" og forsvinne.

Jeg føler det litt slik på politikkforumet hvor høyresiden og FRP-velgere har jerngrep og man får fjorten sarkastiske svar bare man sier at dagens regjering ikke er de facto sosialistisk.

Du har min empati :D

Lenke til kommentar

Min også.

Men det går da vittelig begge veier. Vi ateister/agnostikere er kilde til allverdens ondskap (inkludert nazisme, visstnok), og når vi "nekter" å tro er det til pass for oss å havne i helvete. Ikke sant?

Kristne ville vært minst like "mobbende" om de var i flertall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...