Gonzo2 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Hei! Nå har det seg at jeg ikke får liv i 8800 gt kortet mitt, men jeg lurer på hvem jeg skal kontakte ang. reklamasjon. evnt hva jeg ellers kan prøve. Det hele begynte med at jeg hadde glemt dvi->vga kabelen og siden dette kortet kun har dvi ut, tok jeg ut kortet for å få bilde fra onboard skjermkort. Etter at jeg endret instillinger i bios tok jeg inn kortet igjen (for å ikke la det ligge å slenge..) og pcen startet opp helt fint med onboard skjermkortet. Etter en times tid slår pcen seg rett av og jeg får ikke på pcen. Det lukter svidd fra strømforsyninga så jeg tar en titt gjennom viftegrillen og ser masse hvit gugg liggende på kondensatorer og andre komponenter. Jeg får ny strømforsyning dagen ettepå, men pcen vil fortsatt ikke slå seg på. Jeg tar ut skjermkortet, resetter cmos og kjører med onboard skjermkort. Da starter pcen helt fint. Så tar jeg i skjermkortet igjen, men da vil den ikke starte. Jeg prøvde et annet skjermkort(9600gt) for å se at ikke pci-e slotten var ødelagt (pga psuen som tok kvelden) men det funket fint. Jeg testet også 8800 kortet i en annen maskin, da startet den bare om jeg ikke hadde i den 6-pins kabalen for ekstra strøm, men da fikk jeg ikke noe bilde... De fleste av komponentene er kun noen dager gamle, men skjermkortet er snart halvannet år gammelt og kjøpt på en annen butikk. Kan skjermkortet tatt kvelden pga strømforsyinga? I så fall, skal jeg kontakte butikken der jeg kjøpte strømsforsyninga eller der jeg kjøpte skjermkortet for å reklamere på det? Evnt noe annet jeg kan teste før jeg konstanterer det er dødt? Endret 7. august 2009 av Gonzo2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå