ronron25 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Det tar meg 5 minutter å bestille og betale for en vare med Visa i en nettbutikk(nevner ikke navn ), mens det kan ta opp til 5 virkedager eller mer å få pengene refundert om man avbestiller. Hvorfor er det slik? I min sak viste det seg at nettbutikk likevel ikke hadde varen på lager og ikke kunne levere, selv om det stod noe annet på siden deres på tidspunktet jeg gjorde min bestilling. Jeg er selvfølgelig interessert i å få pengene tilbake så raskt som mulig, slik at jeg kan handle et annet sted. Jeg må vente opp til 2-3 uker på at varen skal komme inn i denne nettbutikken og det blir for lenge. Endret 7. august 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Noen rett meg om jeg tar feil! Men jeg er/var ganske sikker på at konto ikke skal bli belastet før at varen er sendt fra butikkens lager. Så med det utganskpunktet, ville jeg krevet pengene tilbake raskere enn presten får sagt amen i kirken. EDIT:: Info fra Komplett styrker mine påstander vil jeg si ... #Betaling Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav, bank- eller kredittkort, eller ved kjøpsfinansiering. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 150 + frakt tur / retur av gjeldene ordre, for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Endret 7. august 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Noen rett meg om jeg tar feil! Men jeg er/var ganske sikker på at konto ikke skal bli belastet før at varen er sendt fra butikkens lager. Så med det utganskpunktet, ville jeg krevet pengene tilbake raskere enn presten får sagt amen i kirken. EDIT:: Info fra Komplett styrker mine påstander vil jeg si ... #Betaling Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav, bank- eller kredittkort, eller ved kjøpsfinansiering. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 150 + frakt tur / retur av gjeldene ordre, for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Hm, jeg betalte med Visa og fikk konto belastet med det samme. Man taster da kode som man bruker i nettbanken osv.(forskjellig fra hver gang), i tillegg til Visa-kort nummeret. Når jeg kjøper bøker på Amazon, så er det slik du beskriver det. De belaster ikke konto før bestillingen er sendt, men de reserverer. Det hadde vært mer fair om denne norske nettbutikken hadde gjort det samme, særlig når de ikke er istand til å levere varen. Tipper det tar sin tid før jeg får pengene tilbake . Min erfaring til nå er at dette ikke tar mindre enn fem dager, men vi får se. Takk for svar forresten. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Reservering av beløp på konto ser som vanlig ut som belastning. Reservert beløp tar noen dager å avreservere seg. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Reservering av beløp på konto ser som vanlig ut som belastning. Reservert beløp tar noen dager å avreservere seg. Ja det vet jeg. Men en slik reservasjon kan man få fjernet bare ved å ringe til banken, og da blir pengene straks disponible. I mitt tilfelle er det snakk om at min konto har blitt belasta. Det hadde vært mye bedre om man hadde reservert beløpet og så belasta kontoen etter at varen er sendt, slik Amazon gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå