Gå til innhold

Longboard hjul på vanlig skateboard?

Anbefalte innlegg

Jeg har to skateboard liggende hjemme og har lenge ønsket meg et longboard, men siden det er så dyrt lurer jeg på om det er mulig å bare heller skru på noen longboard hjul på et av de gammle bretta.

Men problemet er om de vil passe eller at " weheel bite " vil hende , siden det er jo vanlige trucker osv ikke longboard laget?

Jeg vet at det ikke vil bli det samme som et skikkelig longboard men er bare cruising og fart jeg ønsker..

Noen her som har prøvd eller som vet dette er mulig?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd men har lest en del om det fordi jeg vurderer å gjøre det samme selv. Du må kjøpe litt høyere "riser pads" for å heve truckene dine, truckene til skateboard har mindre avstand mellom hjulene så det blir ikke det samme som brede longboard trucks, men det skal visst gå greit - ikke kjøp store hjul for da vil du definitivt slite med wheelbite, gå for noen små longboard hjul. Om du gjør dette og likevel opplever wheelbite kan du alltids file litt vekk fra brettet akkurat der hvor hjulene går inn i brettet hvis det er i nærheten av kanten på brettet.

Jeg har absolutt null peiling og begynte faktisk å skate så sent som i går :p, men etter hva jeg har lest og fått som svar av han i butikken så er dette fullt mulig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...