Gå til innhold

studiepc (bærbar) med litt ekstrakrav

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny bærbar pc da min 3 år gamle dell ikke holder mål lenger. hver gang jeg prøver å bruke noen av programmene med unntak av office så bare går den i stå.

Er teknisk tegner student slik at maskinen vil bli brukt til DAK, i tillegg er jeg en flittig hobbyfotograf med mye glede i å redigere bilder.

Bruker nå PS3 men hadde vært fint å kanskje gå opp et hakk :D

Programmer jeg ønsker at pc'en kan klare:

Må ikke ha de to cadprogrammene samtidig vel å merke.

Men hadde vært greit å hatt dem begge.

office

archicad

autocad

photoshop

Har 5-7000 å bruke så om noen som vet om noen kan funke til denne prisen hadde jeg blitt glad. Om jeg har for store krav i forhold til pris så får jeg vel kapitulere. og nøye meg med en mindre, mer penger finnes ikke for øyeblikket :(

Drømmen er en macbook pro 17", men vet den må jeg se litt lengre etter for øyeblikket.

Har sett på to acermaskiner som har fått gode kritikker men er usikker på om disse kunne være gode nok. Kan så lite om systemer og oppsett.

Disse er:

Acer Aspire 5810T til ca 6990,- og

Acer Aspire 7735ZG til ca 5990,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<a href="http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent" target="_blank" rel="nofollow">http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent</a>

Slå til sier jeg bare! Mye "bang for the bucks". 4GB ram, 2,1GHz cpu, 320GB HDD, Godkjent skjermkort (ATI 4570), HDMI etc.

Virket interresant ja.

Du vil si denne er tilsvarende dem jeg har tittet på?

er skjermen god?

Er levetiden på batteriet til denne dataen god?

Er litt grønn derfor spør jeg

Endret av enelene
Lenke til kommentar

er skjermen god? Den er helt grei, ikke noe å rope hurra for syns jeg. Har god fargegjengivelse men syns den har treg respons. Kan liksom se at den har etterslep på skjermsparer

Er levetiden på batteriet til denne dataen god? Som forventet til prisen, den stod i 105 minutter uten aktivitet på seg før den døde ut. Bruk penger på ekstra batteri eller sørg for strømtilgang.

-Øivind-

Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale denne fra HP.

Kjøpte den for et par dager siden, og er foreløpig kjempeimponert. PCen fremstår veldig robust, har numpad og er i bredskjermformat (1366 x 768). Touchpaden er kanskje den beste jeg har testet på en bærbar, noe også dinside.no er enige i. Riktignok har de testet varianten av denne PCen med dårligere specs. Er også en egen knapp for å skru av touchpaden slik at den ikke er i veien hvis du skal bruke mus.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...