HallvardB Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei, jeg har en kamerat som skal til USA snart, og vurderer å få ham til å ta med en bærbar PC hjem. Har sett på Dell D600. Den ser ut til å være veldig mye billigere der borte. Det jeg lurer på er om det er noe spesielt man må tenke på. Spenningen og sånt er jo f.eks. forskjellig der. Men jeg kan ikke tenke meg at det kan være så vanskelig å få tak i et strømadapter som fungerer her i landet? Amerikansk tastatur er en annen sak. Tror ikke jeg kommer til å plages nevneverdig av det, og i så tilfelle går det vel an å bytte. Er det flere ting jeg bør tenke på? Hallvard Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 dell maskiner kan jo ikke kjøpes i butikken så de må lages og sendes til han. visst han bare skal være der en kort periode er kanskje dette ett problem? Lenke til kommentar
HallvardB Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 dell maskiner kan jo ikke kjøpes i butikken så de må lages og sendes til han. visst han bare skal være der en kort periode er kanskje dette ett problem? Han skal være der halvannen måned, så jeg håper det går bra. Hallvard Lenke til kommentar
HallvardB Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Vet noen forresten om noen tilbyr worldwide garanti på bærbare? Hadde vært kjekt å slippe å returnere maskinen til USA ved problemer. Hallvard Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Toshiba har worldwide garanti (hadde ihverfall det før). Rent teknisk skulle det ikke være noe problem å ta en laptop med fra USA til Norge. De fleste strømforsyningene støtter alt fra 110 til 240 V. Det eneste du må bytte ut, er selve kontakten. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Bytte tastatur vil muligens koste litt. Og jeg vil ikke bli overrasket om du må kjøpe nettstrøm adapter her i norge. 110 -> 240 adapter er etter sigende litt dyre. Men bakpå min dell trafo står det faktisk 100-240V AC. Så den stiller seg kanskje automatisk? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Mener å huske en historie om en svenske som flyttet til USA og måtte bruke garantien. Alt han trengte å gjøre var å overføre garantien til USA. Funker sikkert slik andre veien også, men vet ikke sikkert. Søk på dell sine sider, eller ring dem Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Selv har jeg kjøpt en bærbar fra compaq i usa og eneste jeg måtte bytte ut var selve pluggen som skal inn i veggen. Det skulle vel egentlig ikke være noe problem å få tak i en slik fra dell, men det største problemet er vel om dell ikke vil gi deg noe garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå