Gå til innhold

Ny PC. Men aner ikke hva jeg skal velge.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til Thomisa:

For det første:

Du påstår at i7 er bedre enn e8600 i alt annet enn spill. Men det er kun spillytelsen det står på her. Hvilken som helst pc som kan kjøre COD4 på maks klarer picasa og lett photoshopping. Det skjønner du vel. Greit nok at i7en sparker fra på PIfast og andre syntetiske tester, men jeg tror ikke eieren vil merke det i picasa.

4gb ram holder plenty til "Lett photoshopping".

Også skjønner du ikke poenget med 8800gt, tydeligvis fordi du mener det er for gammelt. Vel, NEWSFLASH: Det har høyest ytelse per krone. Av alle kort, i hele verden. Kortet koster 600 kr. Setter du to sånne i sli, får du akkurat samme greia som et 9800gx2, bare med høyere frekvenser. Og du får ikke et 9800gx2 i dag til under 3000 kr. Du virker som en fyr som nettopp har satt deg inn i hardware, ettersom du mener at nyere er bedre. For det første, så er det slik at et nytt produkt alltid vil ha lavere ytelse pr krone enn et eldre. For det andre, har et eldre produkt som oftest bedre driverstøtte. For det tredje, er det ikke slik at når man kjøper et produkt som ble lansert for ei stund siden, så er produktet du får gammelt. Nvidia produserer fortsatt 8800gt/9800gt-kort, fordi de kan bruke gpuer som har en defekt transistor, som ellers ikke kunne blitt brukt.

Vennligst godta det faktumet at jeg ikke liker at folk kaster bort 10000 kroner i hytt og pine. Jeg ser heller på det som nokså umoralsk.

cry baby cry

Ikke mer å si?

Nei,vel... (Virker som om noen har møtt sin skaper)

Lenke til kommentar
Thomisa: (med flere forsåvidt)

Dere kan opprette en egen sutre over alt og ingenting-tråd der dere forhåpentligvis, med tiden, også kan tilegne dere en smule vett og normal folkeskikk.

Hvis dere på død og liv skal krangle og kaste dritt til hverandre så er det visst noe som kalles PM der dere også unngår å utsette andre for det premature preiket deres.

Med fare for å gjøre det verre, så tror jeg ikke dine innlegg nødvendigvis bidrar til noe positivt. Og hva hindrer deg i å selv bruke PM?

Lenke til kommentar

så vidt jeg vet har jeg ikke trakasert noen? bare sett meg svært uenig i noen sine forslag :)

også vidt jeg vet er det lov å uttrykk sine uenigheter uten å bli belastet med beskyldninger for å ha gjort noe galt, eller sagt noe vondt om en annen person..

så jeg kan si meg uskyldig i alt det dere skal ha meg til å ha sagt : )

jeg har ikke noe imot de personene jeg så meg uenig i ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noe gammel tråd dette, men det hadde vært spennende å høre/sett hva trådstarter har investert i.

For alle dere andre; det overrasker meg stadig at alle tråder vedrørende maskinvareinvesteringer til over 30 laken må ende i lange diskusjoner rundt nytten av dette.

Har trådstarter en feit bankkonto, så hvorfor ikke la han kjøpe kremen der ute. Mac til 100 laken, who cares?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...