ronron25 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Ok, greit. Når jeg bygger pc spør jeg meg om, hva er mitt behov? Hvilken ytelse trenger jeg, og hvordan er ytelsen i forhold til pris. For meg virker det ufornuftig å bruke 25tusen på en maskin, når man klarer seg godt med en til 10tusen. Også fordi det skjer så mye nytt innenfor hardware hele tiden. Vet ikke om sammenligningen er god, men man går ikke fortere på langrennski selv om skia er gullforgylt . Endret 8. august 2009 av ronron25 Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 HERREGUD! fordi at ting blir utdatert, så skal vi ikke kjøpe det nyeste da? eller skal vi vente på det beste? ops, lang ventetid! dere tenker helt lamt! bare fordi det blir utdatert? da må han jo oppgradere å oppgradere da! det er jo ikek dere som bruker penger? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Nei, men vi har lov å mene noe og ytelse i forhold til pris ville ikke jeg har oversett i hvert fall . Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Så du er helt sikker på at det blir like bra? Jeg vil være helt sikker på at de også blir fornøyd. Vil sikkert være mye artigere å være her da. Er vel mer sikker på det med en dyrere PC. Jeg skal jo ikke si så mye med min kunnskap da. Jeg laget en handleliste som vil sparke bra fra seg. MER en nok for ditt bruk, og bra til spill. Du kan om du vil kjøre et 4890 til i crossfire, om du har lyst til det i senere tid. Mulig at enkelte komponenter kan med fordel byttes ut til noe med mer for pengene, men det er i hvertfal et utgangspunkt. Slenger du på en mus og tastatur har du komplett PC. Si ifra om jeg har oversett noe/noe som bør byttes ut. Det har ikke noe med storkar å gjøre. Bare tenker på at de skal synes det er bra nok. Jeg oppdaterer uansett hvor dyr den er. Etter noen år må man sikkert ha ny uansett. Nettopp. Ting blir utdatert fort, og det er ingen vits i å mate på med penger når du alikevel ikke kommer til å utnytte halvparten av det engang. gidd å lage en handlekurv med din viten.. antec 3 hundred bråker helt sykt, noe han ikke ville! den sparker ikke så bra ifra seg som du skal ha det til. dessuten sa jeg ikke at i7 knuser e8600 i spill, jeg sa at i7 knuser den i alt annet. men jeg er enig i det som gjelder med mac! det er sløsing av penger, men nå må vi gå ut ifra hva HAN ville ha, ikke med tanke på hva VI ville valgt! når noen spør om en pc til 11 tusen her på forumet, så blir det ALLTID, da mener jeg ALLTID et par tusen til fordi folk anbefaler det! men når noen spør om en pc til 20-25 tusen, da skal prisen plutselig ned mot 10, helt latterlig spør du meg! ikke tenk på dere selv, men tenk på han som skal sitte igjen med pcen, om han bruker 2000-eller 100000. oppgaven deres er bare og svare på det trådstarteren spør om, pluss komme med noen tips, men dere snur det hele og skal prakke på han 3 år gammle deler! hvor er logikken? Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Em, jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre nå. For meg så gjør det ikke noe om jeg betaler litt ekstra. Da er jeg ikke helt sikker på om jeg ser poenget. Det er uansett ikke mye penger det er snakk om. Jeg ville ikke reagert om en bil kosta 10 000,- mer et sted enn et annet. Det bruker man jo langt mer penger på. Det har jeg jo brukt å bytte ut oftere enn PCen. Da kan jeg kjøpe en bil som koster 10 000,- mindre neste gang. HEHE. Jeg kommer til å oppdatere eller kjøpe ny PC like ofte uansett. Det er ikke deres lommebøker jeg skal bruke heller. Det virker som om dere er glad for det Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 akkurat! ser dere? han bryr seg IKKE om lommeboken! hvorfor ikke jeg han det råesta av det råeste? det er ikke der som skal betale. jeg mener fortsatt at du skal gå for mitt oppsett, ialefall windows stasjonær! Lenke til kommentar
makila Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Vet ikke om sammenligningen er god, men man går ikke fortere på langrenn ski selv om skia er gullforgylt . Sammenligningen satt som den skulle HERREGUD! fordi at ting blir utdatert, så skal vi ikke kjøpe det nyeste da? eller skal vi vente på det beste? ops, lang ventetid! dere tenker helt lamt! bare fordi det blir utdatert? da må han jo oppgradere å oppgradere da! det er jo ikek dere som bruker penger? Nei, du har helt rett i at det ikke er jeg som skal bruke penger. Men han spør om en anbefaling, og i mine øyne er det mer logisk å bruke 10 000 på en PC som gjør han minst like fornøyd som en på 24 000. Man kan selvsagt kjøpe det nyeste, men i dag vil en E8600 være bedre i de fleste spill enn en i7 prosessor. Om vi ser bort ifra den grommeste som koster over 8 lapper da. EDIT: gidd å lage en handlekurv med din viten.. antec 3 hundred bråker helt sykt, noe han ikke ville! den sparker ikke så bra ifra seg som du skal ha det til. dessuten sa jeg ikke at i7 knuser e8600 i spill, jeg sa at i7 knuser den i alt annet. men jeg er enig i det som gjelder med mac! det er sløsing av penger, men nå må vi gå ut ifra hva HAN ville ha, ikke med tanke på hva VI ville valgt! når noen spør om en pc til 11 tusen her på forumet, så blir det ALLTID, da mener jeg ALLTID et par tusen til fordi folk anbefaler det! men når noen spør om en pc til 20-25 tusen, da skal prisen plutselig ned mot 10, helt latterlig spør du meg! ikke tenk på dere selv, men tenk på han som skal sitte igjen med pcen, om han bruker 2000-eller 100000. oppgaven deres er bare og svare på det trådstarteren spør om, pluss komme med noen tips, men dere snur det hele og skal prakke på han 3 år gammle deler! hvor er logikken? Prøv å vær litt seriøs, jeg bryr meg fint lite om hva du mener om min viten. Etter hva jeg har hørt skal det være akseptabelt lydnivå i kabinettet, som forøvrig har god kjøling. Men greit, kabinnet kan nok skiftes ut om han ønsker mindre lyd. Og jo, oppsettet sparker bra fra seg, i forhold til bruken. Med han sitt bruk, tror du virkelig at han vil merke forskjell mellom i7 og E8600? Jeg har problemer med å forstå din logikk faktisk. Hvorfor bruke mest mulig penger? Han spurte forresten ikke om en PC til 20-25 tusen som jeg fikk med meg... Han var faktisk ikke klar over hvor mye man må ut med for en god PC nå tildags. Selv om han gir utrykk for en svært så fin lommbok, så tror jeg de aller fleste vil sette pris på å ikke bruke mer enn nødvendig. Endret 8. august 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Men skal man ikke kjøpe det som er nytt? Hvis det stemmer at noen av tingene er 3 år gamle, seer jeg ikke poenget. Det jeg har fra før er jo knapt nok eldre. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 ja det er 3 år gammelt : ) Lenke til kommentar
Asken Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 ja det er 3 år gammelt : ) Sludder, E8600 kom 10 august 2008. Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Bare litt utenfor emnet: Hvis noen har lyst kan dere se på TV inlegget også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1139918 Bare ignorer det hvis du ikke vil. ER ingen som svarer der skjønner dere. Lenke til kommentar
makila Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 EDIT'a forige posten min og la inn svar på din forige post, thomisa. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 har du vunnet i lotto? 4 nye pcer til 50k + 2 50'' LCD Tver? Damn Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Nei, har aldri vunnet i Lotto. Endret 8. august 2009 av delphinen Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvorfor har du så mye penger da? Selger du dop? Disse trådene om 50 000kr pcer blir alltid så laange Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 nesten så jeg er fristet til og spørre om navn og søke på skattelister..... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Dette begynner egentlig å stige litt ut av sine proporsjoner. Ok, trådstarter har flust med penger og er i sin fulle rett til å bruke dem når han vil, på hva han vil og hvordan han vil. De fleste vil nok være enige i at å bruke 50000kr på noe som egentlig kun behøver å koste 20000kr er relativt merkelig, men igjen så har trådstarter gitt uttrykk for at dette egentlig ikke spiller noen stor rolle. Selv om det etter mitt syn til en viss grad er umoralsk i denne sammenheng å bruke så mye penger på noe man egentlig ikke trenger er det ikke stort noen kan gjøre med det. Trådstarter kan sikkert "investere" i noe nytt hvis det han ender opp med noe som ikke faller i smak. At slike tråder tiltrekker seg en hærskare fjortiser som til slutt sitter å krangler om banaliteter er vel de fleste klare over og at det desverre som regel ender opp i fullstendig kaos. Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Må si meg enig i at det ble en del kaos. Jeg synes kanskje at folk sin private økonomi ikke har noe sted her å gjøre. Det som spiller noen rolle er vel hva slags økonomiske grenser folk setter. Men dette er første gang jeg er på noe forum, så synes allikevel at det fungerte bra. Kom jo frem til noen PCer. Takker alle for innspill. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hva har du bestemt deg for da? Ps: Vanligvis går det litt ryddigere for seg enn i dette tilfellet Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Ja, si det. Må se litt til. Men for å få en oversikt. Hva slags nettbutikker er bra? Jeg tror jeg burde ta et datakurs. Men det interesserer meg ikke så mye. Så da må jeg se i lengre fremtid. Men det er sikkert greit å ha litt oversikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå