Gavekort Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Bruker selv iMac på jobben, o0g må si en positiv ting om den. Den bare.. FUNKER! Noen ganger er det utrolig deilig å bare skru på en maskin og slippe all verdens konfigurering og finjustering. I tillegg ser iMac'en veldig fin og stilren ut, samt at den tar liten plass på skrivebordet. Til ditt bruk, tror jeg denne holder i massevis. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=442834 De andre alternativene har fått mange anbefalinger allerede i tråden. Kikk på dem. Det funker å få noen polakker til å skyve bilen for deg også. Men det koster. Endret 8. august 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 jeg skal sette opp en liste til deg, bare vent litt Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Her har du windows maskinen, som er helt SINNSYK! skal bruke mye mer om du skal få noe bedre enn dette. er kanskje litt overkill, men det vil kjøre alt av spill og programmer uten å nøle i det hele tatt. SSD disken innstalerer du OS på. Her har du en bærbar mac den burde klare alt det du spør om, ++ så da er det bare å løp og kjøp, frakt kommer i tilleg så blir maks 55 tusen Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Polakker er vel ikke så dyrt. Takker for forslag. Tror ikke helt at jeg skjønner hva du mener, men skal få noen andre til å se på det. Men er litt usikker nå, siden folk sie forskjellig. Noen mener jeg skel kjøpe billigere, mens andre sier motsatt. Men hvis jeg kjøper den Windowsmaskinen så skal den være bra da? Tenkte egentlig på å kjøpe flere. Men jeg samler sammen noen linker fra tidligere + din, så kan noen se på om det ser bra ut. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) hadde vært fint om du hadde startet med ALT på nytt: 1. Hva skal datamaskinen/e brukes til? 2. Hvor mange stasjonære skal du ha? 3. Hvor mange bærbare? 4. Hva er absolutt maks pris? 5. Hva skal den stasjonære/bærbare brukes til? 6. Skal alt være mac? 7. Er støy noe problem? 8. Har størrelsen noe å si? 9. Jeg skal gi deg tips når du svarer på dette Endret 8. august 2009 av Thomisa Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 1. Jeg bruker den til å se bilder i Picasa, lese nyheter, bruker office som Word og Excel, og veldig enkel Photoshop-bruk. Men som sagt er det ikke bare jeg som skal bruke den, så burde sikkert kunne brukes til spill og. 2. I hvert fall 2 eller flere. 3. I hvert fall 2 eller flere. 4. Det går egentlig bra uansett hvem pris det er. Men synes ikke det er nødvendig å betale 70 000,- for en Mac hvis jeg blir like fornøyd med en til f.eks. 20 000,-. 5. PCene skal stort sett brukes til det samme. Men bærbare er jo enkle å ta med seg rundt i huset. I tillegg er de veldig fine når man skal på en feriatur. 6. Alt skal ikke være Mac. Selv har jeg ikke prøvd det, og bare så vidt sett det. 7. Det er jo fint om det ikke bråker for mye. Vil i alle fall at noen er ganske stille. 8. På de stasjonære har det ikke noe å si. Det er vel greit om ikke de bærebare er alt for store og tunge. 9. Ja, da er jeg ferdig. Lenke til kommentar
program Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Vel, jeg kan slå sammen en liste: Stasjonær Mac: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105308 Bærbar Mac: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104709 Stasjonær PC: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105891 + skjermen jeg linket til tidligere. Finner bærbar senere, skal bort. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 okei, skal komme med en oppdatering nå : ) Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 kan bli veldig dyrt dette, om du skal ha 4 pcer, som yter meget godt i spill, velger 1 bærbar mac og 1 stasjonær mac 1 bærbar windows og 1 stasjonær windows Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Windows Stasjonær: Windows stasjonær . Vil takkle alt av spill på full grafikk uten problemer, stille kabinett med en god cpu kjøler. Mye plass Bra ssd harddisk for og innstalere OS på rett og slett en super pc som takkler alt, enkelt og greit : ) Bærbar: windows bærbar . En pc som vil klare å kjøre alle spill helt fint (ikke full grafikk). Vil også klare alt annet med glans også, stilig design er et pluss! Mac Stasjonær: Mac . En arbeidshest som kjører alt av programmer, ikke det beste grafikk kortet, men det vil du aldri få på en mac heller : ) stor og klar skjerm har du også. Bærbar: Mac . En glitrende sterk bærbar fra mac, klarer alt det du leter etter, enkelt og greit : ) så jeg sier ikke noe annet enn at bedre enn dette får du ikke, da må du no helt sinnsykt opp i pris så jeg tror du vil få MYE morro ut av dette i flere år fremover viss dette ikke faller i smak så lurer jeg virkelig på hvilken pc du vil ha.. LØP OG KJØP Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Takk for forslag! Tror ikke det er noe vits i å fortelle meg hva som er bra med de, hehe. Men det ser nok bra ut, så skal nok få en til å kjøpe det tror jeg. Man trenger vel ikke å være romforsker for å handle på interett da men. Greit å være sikker på at alt går i orden. Kommer vel til å kjøpe litt flere ting med det samme, o forumet er jo et fint sted å spørre. Stoler ikke særlig på selgere i elektronikkbutikkene. Sist gang jeg var i Elkjøp sa de på telefon at de hadde PCen jeg spurte etter, men når jeg kommer dit har de det ikke. I stede for prøver de å presse på meg en som "er mye bedre" med dobbel pris. Skulle jo på ferie også dagen etter, og litt småfrekke ansatte så ble jo litt irritert. Dro byen rundt for å finne en annen og fikk tak i en på en Expertbutikk. Endret 8. august 2009 av delphinen Lenke til kommentar
makila Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Thomisa: Fikk du med deg bruksområdet til trådstarter? "Jeg bruker den til å se bilder i Picasa, lese nyheter, bruker office som Word og Excel, og veldig enkel Photoshop-bruk. Men som sagt er det ikke bare jeg som skal bruke den, så burde sikkert kunne brukes til spill og." Sånn generelt synes jeg ofte slike tråder som dette inneholder mange tullete svar. Selv om trådstarter ikke har noe imot å bruke drøssevis av penger på nye PC, så vil han høyst sannsynelig ikke få mer glede av av det råeste som finnes heller. Litt teit å anbefale dyre komponenter, bare for å fylle ut prisgrensa som er satt. Hva skal trådstarter med 2 x 4890 for eksempel? Hva skal han med blueray spiller? Tror du han får mer utbytte av en i7-950 enn en 920? Ekstremt mye av det du satt opp under "Windows stasjonær" vil han kunne bytte ut med rimligere komponenter, samtidig som han vil være like fornøyd. Samme gjelder mac'en til 70 000 kroner. Hva i huleste skal han med det? Han kan like gjerne spare 50 000 av de til noe mer fornuftig. Nå vet jeg ikke om det var du som linka til den mac'en, Thomisa, så denne er ikke rettet til deg. Trådstarter: Desverre utdateres PC-utstyr veldig fort, så det er bedre å heller kjøpe noe nytt om noen år enn å bruke så mye penger på det nå. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 viss du ikke fikk det med deg skulle han ha besøk, der vor ungene skulle spille, og jeg regner med at de vil at grafikk på fult uten at det koster skjorta. en intel i7 920 er en prossesor for overklokking, tviler på at han kan dette.. derfor vil 950 være et mye bedre valg, 2,66 Ghz er ingenting! jeg linket ikke til den til 70K.. han ba om å få noe som han og besøket kan få nytte av, han ville ha en kraftig pc, jeg ga han det han ba om Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Men har ikke kjøpt noen ny PC på noen år, så gjør ikke noe om jeg kjøper noe bra nå. Jeg ser jo at de fleste synes at det er unødvendig, men det gjør meg ikke noe spesielt. Men jeg er åpen for flere forslag. Gjør meg i alle fall ikke noe om de koster mindre, så lenge jeg ikke merker forskjell. Men Thomisa har jo rett i at jeg ba om en god PC. Endret 8. august 2009 av delphinen Lenke til kommentar
Asken Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Mac er for troll som tror de er spesielle. 2,66 Ghz er ingenting! 2,66ghz er 400mhz mindre enn 950 på 3,066 og 920 koster halvparten av det 950 gjør så ville heller gått for 920 Endret 8. august 2009 av Extremetel Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 men uansett stor forskjell : ) Lenke til kommentar
Asken Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 ikke stor nok til å rettferdigjøre en dobbling av pris. Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Blir PCen dobbelt så dyr? Hva blir bedre da? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 han snakker om prossesoren, han mener du skal gå får den dårligste i7 prossesoren Mac er for troll som tror de er spesielle. 2,66 Ghz er ingenting! 2,66ghz er 400mhz mindre enn 950 på 3,066 og 920 koster halvparten av det 950 gjør så ville heller gått for 920 btw så er det faktisk ikke du som skal kjøpe pc, kanskje lommeboken din ikke tillater mer enn 920, men det virker som hannes gjør det... hvorfor skal alle prakke på 920? når det finnes flere versjoner, ja til en mye høyere pris, men bedre, det er trossalt laget flere versjoner fordi du mister garantien når du klokker og de er beregnet på folk med litt lubben lommebok som ikke har peiling på overklokking! Lenke til kommentar
delphinen Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Så bare den delen som blir doblet i pris? Hvor mye er det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå