Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Bytte av reg reim, mye jobb?

1915

Anbefalte innlegg

nå begynner bilen å nerme seg 190 000 og jeg vet ikke når forrige eier bytta reg reim. så er det mye jobb å bytte reg reima? skal få pappa til å hjelpe meg. han har skrua bil i alle år. så han kan nokk det ja ;) men lurer bare litt på hvor lang tid det tar og om det er mye å skru? :)

det er snakk om en saab 9000 cs 1992 moddell.

hva koster reg reima? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå begynner bilen å nerme seg 190 000 og jeg vet ikke når forrige eier bytta reg reim. så er det mye jobb å bytte reg reima? skal få pappa til å hjelpe meg. han har skrua bil i alle år. så han kan nokk det ja ;) men lurer bare litt på hvor lang tid det tar og om det er mye å skru? :)

det er snakk om en saab 9000 cs 1992 moddell.

hva koster reg reima? :)

kjenner ikkje 9000,men er det samme motoren som 900 og 99,den som står bak-fram? såfall er det vel kjede?

Lenke til kommentar

Men multireima bør byttes ved tegn på slitasje. Det er den som driver aircondition-pumpa, servopumpa etc. Det er ikke noe intervall på bytte, men om den begynner å bli slakk, eller er slitt, bør den byttes. Dette er en kurant jobb visstnok, men det må påregnes å bytte noen strammere og tjafs samtidig, i følge Saab-verkstedet jeg har brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...