Gå til innhold

Hvordan sette statisk ip til xboxen?

Jaudu

Anbefalte innlegg

har endelig funnet løsningen på å forwarde portene, etter jeg fikk brukernavn og passord til mitt fibernett modem, men det står at man må ha statisk ip som ikke er i mellom 192.168.10.100 og .199 xboxen min er .100 hvordan kan jeg få statisk ip på xboxen at den blir f.eks 192.168.10.20 eller noe`? NAT ble plutselig Strict, og det er utrolig irriterende

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har endelig funnet løsningen på å forwarde portene, etter jeg fikk brukernavn og passord til mitt fibernett modem, men det står at man må ha statisk ip som ikke er i mellom 192.168.10.100 og .199 xboxen min er .100 hvordan kan jeg få statisk ip på xboxen at den blir f.eks 192.168.10.20 eller noe`? NAT ble plutselig Strict, og det er utrolig irriterende

Noen som vet hvordan man setter statisk ip til xboxen?

Lenke til kommentar

Du skriver inn statisk IP i network settings på Xboxen. For å finne ut hvilke IP'er, gateway, DNS servere osv som du har, gå på PC'en din, startmenyen>kjør> og skriv "cmd" uten ". Så skriver du "ipconfig /all". Noter ned ip adresse (bytt ut siste tallet med et som er litt høyere enn pc'en sitt, f.eks 192.168.10.20 som du sa) default gateway, subnet mask, og DNS server adresser, og skriv de inn på xboxen. Beklager hvis det var litt dårlig forklart.. :p

Lenke til kommentar
Du skriver inn statisk IP i network settings på Xboxen. For å finne ut hvilke IP'er, gateway, DNS servere osv som du har, gå på PC'en din, startmenyen>kjør> og skriv "cmd" uten ". Så skriver du "ipconfig /all". Noter ned ip adresse (bytt ut siste tallet med et som er litt høyere enn pc'en sitt, f.eks 192.168.10.20 som du sa) default gateway, subnet mask, og DNS server adresser, og skriv de inn på xboxen. Beklager hvis det var litt dårlig forklart.. :p

står ip (foretrukket) 104. hvordan kan jeg få en høyere enn det? skal jo helst være over .199 fungerer det med å sette Ipen til 192.168.10.250 for eksempel?

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

står ip (foretrukket) 101. hvordan kan jeg få en høyere enn det? skal jo helst være over .199 fungerer det med å sette Ipen til 192.168.10.250 for eksempel?

står i CMD: foretrukket ip: 192.168.10.101, nettverksmaske 255.255.255.0 standard gateway: 192.168.10.1

skrev inn i network settings på xboxen på configure network manual: ip address: 192.168.10.20

Subnet mask: 255.255.255.0

standard gateway: 192.168.10.1

funket ikke. prøvde også ip address på 192.168.10.250.

siden DHCP range er fra .100 til .199

når jeg tar test connection kommer det: network og internet: connected, men kommer failed på Xbox live.

når jeg forrandret ip fra.20 til .250 så skreiv forrandret jeg selvfølgelig også i port forward på rutern.

det er fibernett ruter hvis noen har peiling på den.

er noen bokser jeg skal skrive inn:

2jb658j.jpg

er dette riktig satt opp? si meg hva som er feil.

dette er sånn jeg har det nå. ip address i xboxen står på 192.168.10.250

hva skal jeg sette i DMZ host?

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

står ip (foretrukket) 101. hvordan kan jeg få en høyere enn det? skal jo helst være over .199 fungerer det med å sette Ipen til 192.168.10.250 for eksempel?

står i CMD: foretrukket ip: 192.168.10.101, nettverksmaske 255.255.255.0 standard gateway: 192.168.10.1

skrev inn i network settings på xboxen på configure network manual: ip address: 192.168.10.20

Subnet mask: 255.255.255.0

standard gateway: 192.168.10.1

funket ikke. prøvde også ip address på 192.168.10.250.

siden DHCP range er fra .100 til .199

når jeg tar test connection kommer det: network og internet: connected, men kommer failed på Xbox live.

når jeg forrandret ip fra.20 til .250 så skreiv forrandret jeg selvfølgelig også i port forward på rutern.

det er fibernett ruter hvis noen har peiling på den.

er noen bokser jeg skal skrive inn:

2jb658j.jpg

er dette riktig satt opp? si meg hva som er feil.

dette er sånn jeg har det nå. ip address i xboxen står på 192.168.10.250

hva skal jeg sette i DMZ host?

Noen?

Lenke til kommentar
Ser rett ut det ja. Har du slått på UPnP om du har det? Kjenner ikke til fibernett ruter desverre. Men er jo relativt likt på alle rutere tror jeg.

har 3 pcer på nettet i huset + xbox 360. får ikke satt statisk på alle :S er det ikke noe lettere? xboxen vil ikke komme til live med 192.168.10.20, må den være høyere enn DHCP range? slo av DHCP men får somsagt ikke pcene til statisk, mye jobb også.

hvorfor failer xboxen på "Xbox live"? når den er utenfor DHCP range? det går jo fra 192.168.10.100 - .199 xboxen står jo som statisk 192.168.10.20. hva har jeg gjort feil, viste bilde, men skjønner ikke en dritt

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

DET FUNKER NÅ! takk for hjelpen, men et problem, det funker bare når jeg har ledningen dirkekte i modemet, men da får ikke de 2 stasjonære pcene i huset internett, har D-link DIR635 jeg får ikke kobla til live når jeg har xboxen gjennom den, prøvde port forward da kom det "IP address for 'XboxLive3601' should be within LAN subnet (192.168.0.0)." hvorfor får jeg ikke kobla til live gjennom routern? bare rett i fibermodemet? går det ikke forwarde statiske iper? prøvde og ta vekk alt, da funka det heller ikke

hjelp?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...