Kentinho Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ringte vernepliktsverket tidligere idag for å høre om jeg kom til å bli innkalt i nærmeste fremtid. Dama jeg snakket med sa at jeg tidligst kom til å bli innkalt sommeren neste år, så jeg spurte om jeg kunne komme inn i januar. Førstevalget mitt var vakt og sikring i luftforsvaret, men der var det dessverre ikke noe ledig. Så det ser ut til at det bli garden på meg. Med mindre de bestemmer seg for å kalle inn mindre folk enn vanlig, eller noe sånt, husker ikke helt hva hun sa. Så, er det noen andre som skal inn i garden i januar? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Kentinho: Du vil heller i vakt og sikring enn i garden? Håper du mener basesett, hehe. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Synes vakt og sikring på flyplass høres spennende ut, men det var dessverre fult der. Har du erfaring fra noen av delene? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Vakt og sikring på flyplass er ikke kult. Det er alt du trenger å vite. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Trenger vel egentlig ikke vite det. Er jo uaktuelt nå uansett. Kjenner jeg gleder meg litt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg har erfaring med vakttjeneste ja. Det er dørgende kjedelig. På flystasjonene (litt avhengig av hvilken flystasjon det er snakk om) har du gjerne en del etterutdanning (som jo er gøy), men det får du mer av i garden. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Er i garden for øyeblikket, og det er ikke noe å glede seg over akkurat, så sant man ikke er overoptimistisk mot alt som har med forsvaret å gjøre, dog skal de sies at jeg aldri har vært noe fan av militæret, er her bare fordi jeg må. Edit: Hadde forresten innrykk i januar selv, dog iår, altså 11 (eller var det 12?) januar 2009. Dog føler meg litt heldig, i og med at jeg har havnet i KP5 (kommandoplass), noe som betyr mindre vakt enn andre kompanier, og vakt, det er hat, spesielt i sort på en varm sommerdag. Endret 9. august 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Nitrius: Hvis du ikke vil være der, så er muligens Vakt og sikring bedre. Bare chilling, og veldig mye fri (turnus). Men det hjelper ikke deg, hehe. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Noen som har noe å si om eskortetroppen, hva er hovedoppgaven. Hva/hvor ofte er det faktisk eskorte og ikke bare vanlig gardetjeneste? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Sjeldent virker det som, jeg har værtfall ikke sett de vært ute å kjøre med eskortebilene sine ofte. Inntrykket mitt av de andre kompaniene, er at de enten trener slo, ellers står de vakt, med noe stridsteknikk/øvelser i ny og ned. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Hvordan er det med SIBO? Hvor ofte har de øvelser? Endret 11. august 2009 av Abiden Lenke til kommentar
Gene Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Da jeg var i garden gikk jeg ut med rundt 40 øvelsesdøgn og rundt 35 vaktdøgn. Av øvelsesdøgnene ble vel 3-4 av dem brukt til SIBO og vi var også heldig med å få bruke SAAB-system (lasersystem som festes til kropp og våpen som gir tilbakemelding om du treffer det du skyter, når du bruker løsskudd, og om du blir truffet selv og eventuelt dør) 2-3 ganger. På øvelser driver eskortetroppen med mye eskorte, ellers er det ikke så mange "skarpe" oppdrag der i gården. Lenke til kommentar
DonQuixotec Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Er i garden for øyeblikket, og det er ikke noe å glede seg over akkurat, så sant man ikke er overoptimistisk mot alt som har med forsvaret å gjøre, dog skal de sies at jeg aldri har vært noe fan av militæret, er her bare fordi jeg må. Edit: Hadde forresten innrykk i januar selv, dog iår, altså 11 (eller var det 12?) januar 2009. Dog føler meg litt heldig, i og med at jeg har havnet i KP5 (kommandoplass), noe som betyr mindre vakt enn andre kompanier, og vakt, det er hat, spesielt i sort på en varm sommerdag. Har dere fått HK416 i garden ennå eller? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Kjenner en som er i Garden nå. Han stortrives sie rhan. Kule folk, alle er likestilt og han syns at opplegget og alt er morro. Og han har tenkt å ta utdanning/jobb i forsvaret etter fgt. Det kommer sikkert mye an på motivasjonen. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Er i garden for øyeblikket, og det er ikke noe å glede seg over akkurat, så sant man ikke er overoptimistisk mot alt som har med forsvaret å gjøre, dog skal de sies at jeg aldri har vært noe fan av militæret, er her bare fordi jeg må. Edit: Hadde forresten innrykk i januar selv, dog iår, altså 11 (eller var det 12?) januar 2009. Dog føler meg litt heldig, i og med at jeg har havnet i KP5 (kommandoplass), noe som betyr mindre vakt enn andre kompanier, og vakt, det er hat, spesielt i sort på en varm sommerdag. Har dere fått HK416 i garden ennå eller? Vi har ikke fått det, men tror kontigenten som kommer etter oss har, hørt noe rykter om at folk på terningmoen har fått våpnet værtfall. Lenke til kommentar
Teig Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er i Garden for øyeblikket (innrykk 4 August) og kan bekrefte at vi har fått HK416. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Trådstarter: Jeg ringte til forsvaret (03003) nå, og fikk beskjed om at jeg kunne komme inn i både luftforsvaret og garden. Velge og vrake. Ville først inn i garden (dvs. i dag tidlig), men etter å hørt hvor forjævlig mye disiplin og pirking det er der valgte jeg det bort. Mathos skal i luftforsvaret i januar! .. eller ombestemmer jeg meg? (gardeballet er greit, og den harde disiplinen kan lønne seg på CV-en). EDIT: Skal ikke være lett. Endret 17. august 2009 av mathos Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Kom deg i garden. Seriøst, kom deg i garden. Blir du flysoldat kommer du sannsynligvis til å bli billig arbeidskraft. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Ja, enig med Herr Brun! Join meg i garden Og en ting, gardeballet? Hva faen er det? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Er i Garden for øyeblikket (innrykk 4 August) og kan bekrefte at vi har fått HK416. Hvordan er SLO'en med den der da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå