masterchief Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg lurer på om det er mulig å endre bakgrunns- og skriftfargen for hvert av valgene i en dropdown-liste. Som du ser, har jeg klart å endre bakgrunn og skriftfarge for selve valgene, det jeg lurer på nå er om det er mulig å endre den blå bakgrunnen man ser når man flytter musepekeren over de ulike valgene i listen. Her er koden: <select > <option value="1">sort farge</option> <option style='color: #ff6633; background-color:#000000;' value="2">Bestilt</option> <option value="3">(ukjent status)</option> <option selected="selected" value="4">Utlevert</option> </select> Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hei, Har dessverre ikke noe kode til deg, men det bør vel bli å bruke noe 'hover' som man gjør på linker. Problemet er/var at IE ikke støtter dette på annet enn som a:hover Du kan eventuelt bruke javascript. Der kan du bruke en event som heter OnMouseOver. Du kan lese mer om dette på w3schools.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Masterchief, Fant du ut av dette problemet? I så fall, hvordan? Lenke til kommentar
masterchief Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Masterchief,Fant du ut av dette problemet? I så fall, hvordan? Nei, jeg lot det ligge, dette er et jobbprosjekt. Kanskje jeg prøver litt javascript for moro en dag. Hadde vært artig! :-) Skal poste løsningen hvis jeg finner en. Endret 15. februar 2019 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå