xist Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Heisann! Jeg vurderer å starte ett lite prosjekt for meg selv her. Det går i korthet ut på at jeg i så liten grad som mulig skal være avhengig av "de store merkene", og støtte lokale matvareleverandører så mye som mulig. Så det jeg lurer på er om folk kan hjelpe meg litt med å identifisere butikker som leverer slik mat i Oslo, gjerne i nærheten av Grünerløkka. Helst alt fra brød/pålegg/ost/meieri/grønnsaker til kjøttprodukter. Butikker som Sultan(medlem av UNIK, "innvandrerbutikk" i mangel på bedre ord). Hvor får de grønnsaker/egg fra? Jeg har vært å sjekket ut www.oikos.no, men det virker som om det handler mest om økologisk mat, ikke bare lokale leverandører, og Farmers Market(Bondens Marked) er ikke akkurat hver helg. Mvh. Chris Lenke til kommentar
Newar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ingenting galt med økologisk mat forsåvidt, sett at du handler noe ekte fra en bonde i tyrkia elns. Men når butikker som helios tar skjorta og litt til for sine varer, og med den kyniske new-age driten av en markedsføring så er de faen ikke bedre en andre industrielle merker mener jeg. Vet ikke hvor 'sultan' eller andre innvandrerbutikker får maten sin i fra, du kan jo spørre dem selv? Vil tro det også der varierer en del. Men til slutt har du valger mellom first price og ekte god kiwi pris liksom, sett at du lever normalt og vil ha et normalt kosthold. Hvis noen mener eller vet noe annet må de gjerne si ifra. Lenke til kommentar
Skadefryd Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 ...å kun spise kortreist og økologisk mat tror jeg kan bli veldig dyrt i lengden, men en fin tanke. Food Story i Thv. Meyers gate har veldig god mat... der kan du handle varer og spise lunsj/middag. Ikke superbillig, men godt! Også skal det ligge en butikk i krysset Hausmannsgate/Torggata, på andre siden av veien fra kirka... Husker ikke hva det heter, og har såvidt stukket nesa innom for lenge siden... Kan ikke si noe spesielt om standard der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå