nymo Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Tenker å studere økonomi etter videregående, og har lyst til å studere i utlandet. Vil helst studere i et land som ligger i prisnivå litt under Norge, og helst ikke i et engelskspråklig land, da jeg vil lære et nytt språk. Har hørt at Universitetet i Amsterdam er ganske bra i Europeisk målestokk. Har noen erfaring derfra, eller vet noe om det? Tenkte på dette bachelor-studiet: http://www.studeren.uva.nl/bsc_economics/ Har et år igjen på VGS, men man kan begynne å søke fra den 1. oktober. Noen tanker? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hvis du vil lære et nytt språk, hvorfor ikke dra til frankrike? Frankrike har flere gode skoler for økonomi, i tillegg til universitetene. Du betaler heller ikke skolepenger. Prisnivået er stort sett litt under det norske. Spesielt om du kommer deg ut av paris. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Eneste universitetet jeg kjenner til i Nederland personlig er Delft som er teknisk. Men det nederlandske universitetssystemet er meget bra og Amsterdam er nok ingen unntak skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå