Gå til innhold

Brukernes favoritter: Musikkavspillere

Palme

Brukernes favoritter  

226 stemmer

1. 1. Musikkavspillere

• Subsonic
      1
    • Wimp
      8
    • Foobar 2k
      19
    • Mediamonkey
      35
    • Spotify
      72
    • Banshee
      1
    • Songbird
      3
    • Tunez
      0
    • iTunes
      18
    • Windows Media Player
      7
    • VLC
      6
    • Amarok
      6
    • Winamp
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man kunne både streame musikk og spille av musikkfiler lagret lokalt, så hadde Spotify vært enda bedre. Hadde vært ultra å lage blandet spilleliste i Spotify siden jeg har mye musikk lagret lokalt som ikke finnes på Spotify. Blir litt steversk å hele tide måtte veksle mellom Spotify og WinAMP, men har blitt mindre og mindre WinAMP det siste året.

Lenke til kommentar
Alle programmene spiller musikk, og spørsmålet er hvilken musikkavspiller er brukernes favoritt. Synes Spotify passer inn, jeg.

Eg synest framleis det blir feil. Blir nesten som å samanlikne TV2 Sumo med VLC.

Har prøvd Spotify, men var jo nesten ingenting av musikken min som fantes der. Eg vil heller bruke dei 1200 kronene i året på 10-15 album enn det der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Foobar 2000 fikk min stemme!Jeg har tidligere brukt MediaMonkey mye, men har hatt litt problemer med det i det siste så jeg gikk over til Foobar 2000. Noe av det som er veldig flott med Foobar 2000 er at designet er enkelt og oversiktlig, i tillegg har Foobar 2000 en veldig fin app til Logitech G15/G19, og ikke minst en god Equalizer.Spotify funker jo også helt greit, men noe av den eneste grunnen til det er at man slipper å lagre alle filene manuelt rett på harddisken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har problemer med å velge en favoritt siden jeg ikke finner noen avspillere som passer mitt behov.

Itunes fungerte bra helt til jeg hoppet over til flac. Den var brukervennelig og oversiktelig. Men når jeg begynte å rippe cdene mine over på flac så ble det et problem. Å fikse en uofisiell flac pluginn var også et helvete å få til så nå har jeg kjørt winamp i et halvt år siden den tar flac og har støtte for last.fm. Men avspilleren går meg gjentatte ganger på nervene fordi den har altformange funksjoner jeg ikke bruker og jeg finner den uoversiktelig og vanskelig å venne meg til.

Det skulle eksistert en avspiller hvor man selv kunne velge å legge til det man selv syntest var nødvendig av funksjoner slik at den ble så lettvektelig som mulig.

:(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bruker Spotify til mye av det jeg hører på, men som ren musikkavspiller foretrekker jeg Winamp pga. diverse themes og plug-ins i tillegg til at den støtter langt flere formater enn det Spotify gjør.

Brukte MediaMonkey en stund, men hadde en del småproblemer som til slutt ble så irriterende at jeg gikk tilbake til Winamp.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bruker nå Ecoute, etter at mac1 først anbefalte programmet og etter at jeg ble smått forelsket under prøvetiden. Programmet er til Mac, og kostet ca. 50kr da jeg kjøpte det i App Store.

Kort og greit henter programmet informasjonen fra iTunes-biblioteket og viser all musikken i en litt lettere og, etter min mening, penere innpakking enn iTunes. Må allikevel bruke iTunes for å legge til ny musikk, nye spillelister og tagging, men jeg ble fort vant med det.

post-223413-0-41555700-1298160647_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...