unwill Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Dette er et sånn trygdespørsmål, og siden det er det er så mange smarte mennesker her så kan kanskje noen svare. I dag fikk jeg studielån/stipend, og jeg kom på at neste ikke kommer før august. Jeg har ikke spart så veldig mye, og det kan bli et problem og bruke de pengene til både mat, husleie for mai & juni & juli. Da fikk jeg ne tips av noen at jeg kunne prøve meg på arbeidledighetstrygd? Spørsmålet er om jeg kan det? Vurderer nå en sommerjobb som kanskje er mer realistisk, men jeg skulle egentlig bruke store deler av ferien på å lese... osv... Noen som kan reglene her? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Etter et kjapt søk kom jeg fram til dette: Du må ha fått utbetalt lønn på minst kr. 81 255 i fjor (sist kalenderår). Eller du må ha fått utbetalt lønn i de tre siste avsluttede kalenderårene som i gjennomsnitt tilsvarer folketrygdens grunnbeløp. Minstelønnen på kr. 81 255 tilsvarer 1,5 ganger grunnbeløpet. (Pr. 1. mai 2002 utgjorde folketrygdens grunnbeløp kr. 54 170. Grunnbeløpet endres normalt in gang pr. år, vanligvis pr. 1. mai). Mer: http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=5664 Er du syk, se her: http://trygdeetaten.no/default.asp?strTema...rsikt_mrytelser Lenke til kommentar
pekle Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Ikkje dersom du skal forsette som student til hausten så vidt eg veit. Kan vel søke Lånekassa om eksta pengar ettersom du skal bruke sommaren til lesing. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Har du avtjent førstegangstjenesten får du noen kroner i arbeidsledighetstrygd.. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Banken gir deg pengene til du får studielånet . Spør i din lokale bank, de hjelper deg sikkert . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå