Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst webkamera med motorer og det hele som fungerer faktisk aldeles utmerket alene (ekte Kina-vare). Det har imidlertid den ulempen at man må bruke Internet Explorer ettersom det bruker en ActiveX-komponent for å vise video.

Så:

Jeg vil gjerne finne ut hvordan det dømrade kameraet klarer å koble seg denne videostrømmen, og om jeg kan få ut en link direkte til strømmen slik at jeg heller kan bruke f.eks. WebcamXP til å se strømmen i.

OCX-filen og source til nettsiden kameraet generer er vedlagt, om noen skulle være interessert.

På forhånd takk for all hjelp! :)

DVM_IPCam2.zip

HTML_source.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet er "ekte kinavare" fra dealextreme.com, her er produsentens info-side: http://www.uvision.cn/ArticleShow-e.asp?ArticleID=176

Jeg tenkte det ville gå greit å finne stream URL'en da dette er enkelt fra andre tilsvarende kameraer.

Men det MÅ være mulig på et vis, da html-sidene på kameraet gjør det mulig å vise bilder fra flere kameraer (om man skulle ha flere).

Jeg skal se hva jeg finner med Wireshark, godt tips! :)

Lenke til kommentar
<snip>

Men det MÅ være mulig på et vis, da html-sidene på kameraet gjør det mulig å vise bilder fra flere kameraer (om man skulle ha flere).

<snip>

Det er helt sikkert mulig det er bare et spørsmål om det er enkelt.

Kameraet støtter UPnP... mulig det er noe i finne der.

Lenke til kommentar
Noen tips om hva jeg skal se etter? :)

Se på kommunikasjonen mellom din pc og kameraet når du starter opp websiden og når du bare streamer.

Se om du finner ut hva det er ved å kikke på hvilke porter som brukes.

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Suksess! :D

Men ikke direkte...

Ved bruk av Wireshark fant jeg hva den innebygde serveren på kameraet identifiserer seg som "Netwave IP Camera". Jeg puttet det inn i google, fant denne tråden, hvor noen hadde funnet ut path til streamen.

Svaret var så enkelt at det plager meg at jeg ikke prøvde det aller først: http://ipadresse/video.cgi

Enklere blir det ikke! :)

Dessverre er det ingen som har funnet ut hvordan man kan kontrollere kameraet, og jeg ser ikke engang noe "nytt" i Wireshark når jeg kjører kameraet frem og tilbake.

Lenke til kommentar
<snip>

Dessverre er det ingen som har funnet ut hvordan man kan kontrollere kameraet, og jeg ser ikke engang noe "nytt" i Wireshark når jeg kjører kameraet frem og tilbake.

Hmmm det var rart.

Du sniffer etter tcp og udp data ikke sant?

Kunne du lagt ved litt dumping fra wireshark ved en post.... Jeg finner alltid tid til å kikke på slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...