AdNauseam Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Jeg har leitet etter en god CPU kjøler en liten stund nå, men finner ikke en som passer mine behov. Jeg trenger en stillegående CPU kjøler, men med god ytelse. Real Temp, Speed Fan og EVEREST viste 90 C i går. Eneste jeg hadde oppe var Firefox, Spotify, uTorrent og Anti-Virus. Selv om det ikke kan stemme pga. den skal skru seg automatisk av ved 73, så er den for varm. Når jeg kan stole på disse programmene vet jeg ikke. Har sett på Zalman CNPS 9900 LED, men den nærmet seg 40 db (LOW-MEDIUM RPM), og det høres vel i en ellers stillegående PC? Jeg liker Zalman kjølerne, men vil helst ikke ha en bråkete PC. Den andre jeg har sett på er Prolimatech MegaHalems, men den var vel på rundt 40 db den også. Har sett på vannkjøling til ca 600kr fra Corsair, men vet egentlig ikke hvor bra det hadde blitt. Har hørt at det er risiko for lekasje. Selv om jeg flytter PC'en en del(LAN), skal vel ikke dette være noe problem? En kjøler som yter like godt som disse og i tilegg er ganske stillegåede ville vært ganske fint. Vet dere om noen? Endret 7. august 2009 av stianaarskaug Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Prøv denne kjøleren, sammen med en vifte etter egen smak. Jeg vet den ser massiv ut, men det er ikke noe problem for hovedkortet å holde den på plass. Men pass på at du har et kompatibelt hovedkort, så det ikke står noen komponenter i veien for den. Jeg forsøkte faktisk å kjøre den uten vifte på en Dual Core 8400 3,0Ghz CPU, og selv om jeg kjørte et ganske prosessorintensivt program, var det så vidt den tippet over 50 grader etter 10 minutter. Nå overklokker jeg riktignok ikke atm, men det er allikevel imponerende når det er snakk om en vifteløs CPU kjøler. Av vifter kan du velge en veldig stillegående 120mm vifte. Jeg bruker denne, og har ikke sjanse til å høre den med kabinettvifta igjen selv om jeg eliminerer alle andre støykilder. Så jeg ser ingen grunn til å kjøre uten vifte uansett. Den er oppgitt til 22,8db, men den er mer stillegående enn Papst viftene jeg hadde tidligere som var oppgitt til 12db. Ved overklokking kan du velge en noe heftigere 120mm vifte, men jeg vet virkelig ikke om det er nødvendig. Med denne vifta ligger min CPU på ca 40 grader ved load, og jeg har ikke spesielt mye luftflyt inne i kabinettet ellers. Endret 7. august 2009 av Super8 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Var bittelitt dyr, men er kanskje verdt det. Skal ta en titt på den. Hørtes inponerende ut . Prisen var litt skummel, tho. En ting som er sykt irriterende er at festemekanismen til stock vifta er veldig dårlig. Den vil absolutt ikke feste seg skikkelig. Jeg vil heller ha skikkelig skrue feste som holder! Endret 10. august 2009 av stianaarskaug Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Kan jeg stole på det som står her foresten? https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=101317&pids[]=101318&pids[]=64496&Sammenlign=Sammenlign 90CFM og 18db høres utrolig ut! :O Vil kjøpe ein haug med med SilentX vifta. En haug til kabinettet, muligens til CPU kjøleren, og kanskje til den nye HTPC'en. Endret 7. august 2009 av stianaarskaug Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 For pekepinn på støysvake komponenter, kan du ta en titt på nettsidene: Quiet PC og End PC Noise Det er også noe godt lesestoff på Quiet PC Forum Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. august 2009 Forfatter Del Skrevet 10. august 2009 Kan jeg stole på det som står her foresten? https://prisguiden.no/vis_side_ved_side.php?pids[]=101317&pids[]=101318&pids[]=64496&Sammenlign=Sammenlign 90CFM og 18db høres utrolig ut! :O Vil kjøpe ein haug med med SilentX vifta. En haug til kabinettet, muligens til CPU kjøleren, og kanskje til den nye HTPC'en. Jeg fant ut at disse verdiene ikke var til å stole på. Slikt irriterer meg! Fuske-paver! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Fikk min Thermalright ULTRA120 Extreme kombinert med en Fractal Design Silent Series 120mm vifte, og jeg er storfornøyd Selv om jeg legger øret helt inntil viften hører jeg ikke noe, kjenner kun vindtrekket. Absolutt verd pengene hvis man ønsker en stille viftekjøling på CPUen, selv om kjøleren ser ut som en høyblokk på hovedkortet. Jeg er faktisk så fornøyd med viften at jeg skal bytte ut alle mine vifter med samme merke. Endret 21. august 2009 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå