predan Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hei. For litt siden kortsluttet PSU'en min. Vil også ha meg nytt skjermkort, da viften på dette er ødelagt. Hadde før en Hiper 580W PSU. Funket fint. Skjermkortet var GeForce 7800 GT, funket også helt greit. Det jeg nå ser etter, er rimelige "erstattere", som garantert funker (enkle å få i gang også, er ikke spesielt god på dette). Trenger tips på en ny strømforsyning som er billig og grei, trenger ikke nødvendigvis ha noe mer watt. Skjermkortet trenger ikke være en stor oppgradering i forhold til det jeg hadde før. Også her spiller prisen stor rolle. Takk! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Kortslutta den på grunn av lynnedslag eller ukjent grunn. Da har du kanskje mulighet for reklamasjon hvis den er mindre enn 5 år gammel. Sjekk med nettbutikken du kjøpte den i... De har et dårlig rykte på seg de strømforsyningene der... Ellers er Corsair og Mist veldig gode strømforsyninger. ATi 4850/4870/4890 er gode skjermkort. God pris er det på dem også. Du sier ikke særlig til budsjett og bruksområde/oppløsning på skjermen din, så det er litt vanskelig å si nøyaktig hva du bør gå for... Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Forslag: Strøm 600,- Skjermkort 650,- 9600GT. Du kan evt gå ned til HD4670 som koster 100,- mindre. Oppover er det vel HD4770 evt HD4850/GTS250 som koster fra 850,- som er aktuelle (som nevnt av EDITT: newman) Endret 7. august 2009 av jornboss Lenke til kommentar
predan Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Kjøpte via komplett.no, mange år siden. Har skjedd to ganger nå, men 2,5 år siden jeg fikk den jeg har nå, og den fikk jeg pga jeg reklamerte på den gamle. Så jeg går rett og slett for en ny nå, orker ikke mer tull : ) 9800kortet så interessant ut! Strømforsyningen òg for den saks skyld. Men vil skjermkortet passe med samme komponenter som en 7800 GT passer med ja? Og er forresten kablene til de forskjellige leverandørene/strømforsyningene like? Fikk tak i en gammel for å sjekke om det var strømforsyningen det var noe galt med, og tror ikke alle kablene passet til pcen min. I tillegg var ikke kablene spesielt oversiktlig ordnet, noe de er i Hiper-PSU'en min, med blå kabler som er isolerte av et slag. Vil bare ha det enklest mulig :--p' Sier takk for svarene! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hvorfor ikke reklamere igjen. Hiper R-versjonen som du har lages ikke lenger, og er ikke tilgjengelig på markedet, så den får du ikke på nytt. Så da får du enten en erstatning av annen type eller pengene igjen. Lenke til kommentar
predan Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Har jeg rett til dette, da jeg fikk den for over 2 år siden? Og har noen svar på de andre spørsmålene mine i posten over hadde jeg blitt glad! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Reklamasjonsretten er på 5 år. Og det koster bare litt arbeid å søke om reklamasjon. Gå inn på kontoen din hos Komplett, finn fram produktet (skal være egen post) og søk om Retur Garanti/reklamasjon. Det verste du kan få er et avslag, og om du får et tilsvarende produkt vil faktisk Chieftec eller Corsair være aktuelle erstatningsprodukter. Ellers er jornboss sitt forslag bra det. Personlig ville jeg gått for GTS 250 (er rebranda 9800 GTX+) eller HD 4850 selv om det koster noe mer. Hva som er helt rett valg avhenger litt av hva du ellers har i riggen. Om du ikke har AGP skjermkort i dag, så skal alt annet passe greitt. Hiper R-serien har modulære kabler med runde kontakter, noe de er alene om. Chieftec Super Series har også modulære kabler. Den gamle PSU-en du prøvde har sikkert ikke modulære kabler og heller ikke særlig med kabelstrømper. Utenom dette er kabler standard, og skal passe hvor som helst. Endret 7. august 2009 av Bolson Lenke til kommentar
predan Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Okei. Takk for hjelpen. Skal sjekke om det er mulig å få tilsendt PSU fra komplett grunnet reklamasjon. Hvis ikke det går, bestiller jeg bare den dere har foreslått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå